Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گفتگو پاسخ شجاع نوری به کم‌سو بودن جشنواره فیلم در رسانه ملی

در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز" مطرح شد؛
پاسخ شجاع نوری به کم‌سو بودن جشنواره فیلم در رسانه ملی

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان در رابطه با عدم پخش برنامه های جشنواره از شبکه‌های سراسری، گفت: این موضوع به سیاست گذاری های صدا و سیما برمی گردد و من در جریان سیاست های صدا و سیما نیستم.

علیرضا شجاع نوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار "همدان نیوز"، در پاسخ به اینکه "چرا برنامه های جشنواره از شبکه های سراسری پخش نمی شود اما در دوره های قبلی جشنواره در اصفهان، روزانه ویژه برنامه هایی از جشنواره به طور مستقیم از این استان در شبکه‌های سراسری رسانه ملی پخش می شد"، از تصمیمات صدا و سیما و سیاست گذاری ها در این خصوص اظهار بی اطلاعی کرد.

وی با اشاره به پخش برنامه‌‎های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان از رسانه ملی یادآور شد: هر روز ویژه برنامه‌های جشنواره از شبکه همدان پخش می‌شود و اطلاع رسانی‌هایی در رابطه با پخش فیلم ها و برگزاری جشنواره صورت می‌گیرد.

شجاع نوری به تأثیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان بر روند فیلم سازی در طول سال در این حوزه، یادآور شد: باید از این پس دید که آیا جشنواره فیلم نوجوان نظر فیلم سازان را جلب خواهد کرد یا خیر؟

دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان تأکید کرد: این جشنواره در دورهای اخیر تأثیرات خود را بر تولید آثار در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه برای تفکیک بخش کودک و نوجوان جشنواره فیلم از ماه‌ها پیش تصمیماتی اتخاذ شده بود، اظهار داشت: این اقدام با توجه به اهمیت هریک از این بخش ها انجام شد و درخواست همزمان اصفهان و همدان برای برگزاری جشنواره تأثیری بر تصمیم بر تفکیک جشنواره نداشت.

وی با تأکید بر بر اینکه بخش کودک و نوجوان باید از هم جدا باشند، اظهار داشت: آثاری که برای نوجوان ساخته می‌شود باید متناسب با این قشر سنی باشد و از لحاظ ساختاری با فیلم هایی که برای کودکان ساخته می شود تفاوت هایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همانطور که ذهن افراد با سن کمتر با بزرگسالان تفاوت دارد فکر و ذهن کودک و نوجوان نیز با هم بسیار متفاوت است که باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوانان گفت: با توجه به مواردی که ذکر شد تفکیک این جشنواره ضروری بود و بر اساس تصمیم شورای راهبری سینمای کودک و نوجوان این جشنواره تفکیک شد.

گفتگو: فرشته اکبری

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن