Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گفتگو وضعیت پیگیری درخواست‌های مردمی در سفر ریاست جمهوری به همدان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان در گفتگو با "همدان نیوز" تشریح کرد:
وضعیت پیگیری درخواست‌های مردمی در سفر ریاست جمهوری به همدان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان مشروحی از نحوه پیگیری درخواست‌های ارسالی مردم به سامانه ارتباط مردمی سفر ریاست جمهوری را ارائه داد.

سیدناصر محمودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه بیش از 90 هزار درخواست همزمان با سفر ریاست جمهوری به سامانه ارتباط مردمی 111 ارسال شد، اظهار داشت: از این تعداد نزدیک به 25 هزار درخواست به وزارت امور اقتصاد و دارایی ارجاع شد.

محمودی با اشاره به مهمترین عناوین درخواست های مردمی، یادآور شد: درخواست های مردمی در بخش های مختلف از جمله پرداخت وام قرض الحسنه، ودیعه مسکن، وام خودرو، کالا، کمک به امرار معاش و رفع مشکلات گمرک و امور مالیاتی بوده است.

وی به ثبت بیش از هفت هزار درخواست وام قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده دو هزار و 603 درخواست ودیعه مسکن، یک هزار و 752 درخواست کمک به بازپرداخت وام، یک هزار و 365 درخواست وام خرید مسکن، یک هزار و 355 وام خرید خودرو، یک هزار و 28 درخواست کمک هزینه تحصیلی، 871 درخواست کمک به تعمیر مسکن و 719 کمک مالی برای پرداخت وام ثبت شده است.

ثبت 573 درخواست وام ازدواج در سامانه111

محمودی همچنین تصریح کرد: از دیگر درخواست های مهم به ثبت رسیده می توان به 573 درخواست وام ازدواج، 557 وام ساخت مسکن، 307 درخواست کمک هزینه امرار معاش، 201 درخواست وام خوداشتغالی، 102 درخواست بخشودگی جرایم،72 درخواست وام کشاورزی، 73 درخواست اشتغالزایی، 22 درخواست با محوریت هدفمندی یارانه ها، 25 درخواست کمک هزینه برای تأمین جهیزیه، 39 درخواست وام تعمیر مسکن روستایی و 49 درخواست وام بهسازی بافت فرسوده می توان اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان در ادامه یادآور شد: 250 درخواست نیز از سوی کسانی که شرایط دریافت وام و سپرده‌‍ گذاری را ندارند به ثبت رسیده و در حال بررسی است.

وی به ثبت 20 درخواست با محوریت امور مالیاتی اشاره کرد و افزود: 20 درخواست پیگیری سهام عدالت و 16 درخواست پیگیری واگذاری مسکن مهر نیز در سامانه ارتباط مردمی ریاست جمهوری در سفر به همدان ثبت شده است.

محمودی با بیان اینکه برخی درخواست ها به دستگاه های مربوطه ارجاع شده است، اظهار داشت: ارجاع درخواست هایی که مربوط به خدمات اداری، دستگاه های خدمات رسان اقتصاد و دارایی، بانک‌ها، امور مالیاتی و سایر دستگاه ها است، انجام شده و پاسخگویی به این درخواست‌ها در مرحله اجرا قرار دارد.

تلاش برای ارائه پاسخ قانع کننده به متقاضیان

وی با تأکید بر اینکه مهمترین درخواست‌های ثبت شده، پرداخت وام قرض الحسنه بوده است، یادآور شد: در این خصوص اقدامات عمده انجام شده و نتایج در حال تنظیم است تا پاسخی قانع کننده به متقاضیان ارائه شود.

محمودی اضافه کرد: در این راستا 12 جلسه با رؤسای بانک‌ها، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، رسیدگی به شکایات استانداری و امور استانهای نهاد ریاست جمهوری برگزار شده و برنامه ریزی‌ها به گونه ای بوده که وام‌های در نظر گرفته شده به نیازمندان واقعی پرداخت شود و متقاضیان از سردرگمی نجات پیدا کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به شناسایی 10 هزار نفر از متقاضیان برای پرداخت وام قرض الحسنه، خاطرنشان کرد: پرداخت وام قرض الحسنه به شرایط متقاضیان و پیگیری های صورت گرفته بستگی دارد.

وی به فعالیت اکیپ 10 نفره برای پاسخگویی به درخواست‌ها اشاره کرد و گفت: این اکیپ صبح و بعداز ظهر هر روز پاسخگوی درخواست ها به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی هستند.

محل ارجاع درخواست‌های مردمی مشخص شده است

محمودی با بیان اینکه در برخی روزها بیش از 300 نفر برای پیگیری درخواست‌های خود در سفر ریاست جمهوری به اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان همدان مراجعه کرده اند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر در خصوص راه اندازی سیستم ارتباطات و سایت اینترنتی و مشخص شدن محل ارجاع درخواست های مردمی ، هنوز مراجعات حضوری ادامه دارد.

وی به درخواست های ارسالی به تفکیک شهرستان‌های استان همدان اشاره کرد و افزود: از شهرستان ملایر 702 در خواست، نهاوند 691 درخواست، تویسرکان 249 درخواست، رزن 244 درخواست، فامنین 220 درخواست، اسدآباد 743 درخواست کبودرآهنگ 556 درخواست و بهار 875 درخواست در سامانه ارتباط مردمی سفر ریاست جمهوری که به وزارت امور اقتصاد و دارایی ارجاع شده، به ثبت رسیده است.

سهم دیگر استانها در تقاضاهای مردمی در سفر رئیس جمهور به همدان

محمودی سهم شهرستان همدان از درخواست های ارسالی را 14 هزار و 367 مورد دانست و گفت: درخواست هایی از دیگر استانها همچون تهران، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، کرمانشاه و دیگر استانها که همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به همدان در استان حضور داشتند در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به درخواست های ارجاع شده به بانک‌های استان، بیان کرد: 21 هزار و 387 درخواست به بانک ها و دستگاه ها ارجاع شده که شامل ارجاع دو هزار و 755 درخواست به بانک ملی، یک هزار و 479 درخواست به بانک ملت، سه هزار و 271 درخواست به بانک مسکن، یک هزار و 228 درخواست به بانک کشاورزی، یک هزار و 206 به بانک رفاه کارگران، یک هزار و 137 درخواست به بانک تجارت، یک هزار و 69 درخواست به بانک صادرات، 942 درخواست به بانک سپه، 836 درخواست به بانک مهر ایران، 508 درخواست به پست بانک و 498 درخواست به بانک توسعه تعاون است.

محمودی همچنین تصریح کرد: ارجاع 343 درخواست به صندوق کارآفرینی امید، شش درخواست به بانک صنعت و معدن و چهار درخواست به بانک توسعه صادرات نیز در طول مدت اخیر انجام شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان به درخواست های ارجاعی به دستگاه ها و نهادهای استان نیز اشاره کرد و گفت: دو هزار و 168 درخواست به بنیاد مسکن و شهرسازی، 347 درخواست به ارزیابی عملکرد استانداری همدان، 27 درخواست به اداره کل امور اقتصاد و دارایی، 62 درخواست به امور مالیاتی استان همدان، 34 درخواست به کمیته امداد امام خمینی(ره)، 16 درخواست به جهاد کشاورزی و 13 درخواست به تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شد.

استاندار همدان پاسخگوی 13 درخواست می‌شود

وی از ارجاع 13 درخواست به استاندار همدان خبر داد و گفت: پنج درخواست به بهزیستی، سه درخواست به علوم پزشکی سه درخواست به راه و شهرسازی، دو درخواست به بنیاد شهید و امور ایثار گران ارجاع شده است.

محمودی همچنین تصریح کرد: اداره دخانیات، دانشگاه بوعلی سینا، پارک علم و فناوری، شرکت آب منطقه ای، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل پست، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان همدان هریک پاسخگوی یکی از درخواست های ارجاعی خواهند بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه امور اقتصاد و دارایی استان همدان بر پاسخگویی به مطالبات مردمی بوده است، یادآور شد: سعی بر این بوده که پاسخ به مطالبات قانع کننده باشد و رسیدگی به هر یک از تقاضاها و مطالباتی که نیاز به پیگیری سریع داشته، انجام شده است.

برخی مطالبات مردمی خارج از چارچوب قانونی است

سیدناصر محمودی برخی مطالبات را خارج از چارچوب قانونی دانست و افزود: هر تلاشی که در حیطه اختیارات بوده، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فرصت زمانی یک ماهه برای پایان گزارش‌گیری روزانه نیاز است تا بتوان به مطالبات مردمی پاسخ داد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان به هماهنگی با بانک‌ها در راستای وام در بخش های مختلف اشاره و تصریح کرد: بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات، ملت، بانک قرض الحسنه رسالت، انصار و مهر ایران مکلف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیون ریالی شده اند.

وی با اشاره به پرداخت وام 10 تا 15 میلیون تومانی خودرو توسط بانک های ملی، صادرات، مسکن و کشاورزی، اظهار داشت: بانک های ملی، ملت و تجارت نیز وام چهار تا 10 میلیون تومانی کالا پرداخت خواهند کرد.

پرداخت وام درمان به متقاضیان

محمودی همچنین از ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی برای درمان بر اساس درخواست‌های ارسالی در سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وام یک تا 20 میلیون ریالی وام برای تأمین هزینه‌های درمانی را پرداخت می کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان به پرداخت جعاله مسکن 50 میلیون ریالی نیز اشاره کرد و گفت: بانک مهر اقتصاد نیز وام یا کارت خرید اعتباری 100 میلیون ریالی با نرخ 16 درصد را به متقاضیان ارائه می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی وام 20 تا 50 میلیون ریالی خرید کالا با سود 21 درصد پرداخت می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن