Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گفتگو جشنواره‌ها نمایشی نشود

بازیگر مجموعه لیمو ترش:
جشنواره‌ها نمایشی نشود

نویسنده و بازیگر مجموعه لیمو ترش می گوید: همایش‌ها و جشنواره‌ها به نمایش تبدیل نشود و مسئولان تنها آمار پردازی نکنند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حسن رمضانی بازیگر خلاق و طناز برنامه لیمو ترش که نویسندگی این برنامه نیز بر عهده دارد با حضور در دفتر "همدان نیوز" به بیان برخی مباحث در خصوص فرهنگ و هنر پرداخت که ماحصل این گفتگو را در ادامه خواهید خواند.ناگفته نماند که این بازیگر به شیوه خاص خود و با طنز به برخی از سوالات پاسخ داد.

ابتدا بیوگرافی مختصری از خودتان بگویید؟

حسن رمضانی هستم برای اولین بار در سال 1355 در یکی از روستاهای لالجین به دنیا آمدم  و علت به دنیا آمدنم نیز این بود که اعلام کرده بودند زمانی یک فرد ماهیانه نفری 45 هزار و 500 تومان به ما خواهد داد. علاقه به هنر از کودکی در وجودم بود و در دانشگاه آزاد اراک در رشته بازیگری شروع به تحصیل کردم و پس از حدود چهار ترم انصراف دادم تا در رشته کارشناسی تولید سیما ادامه تحصیل دهم اما گویا قرار بود که از اینجا رانده و از آنجا مانده شوم و در به خدمت سربازی بروم.

پس از دوران سربازی در نهایت به کارگاه بازیگری امین تارخ رفتم و نزد بسیاری از اساتید حرفه ای بازیگری این فن را آموختم.

از چه سالی وارد کار تلویزیونی شدید؟

کار من از رادیو جوان شروع شد و به دوبله انیمیشن کشیده شد و در نهایت در سال 86 وارد رادیو همدان شدم و از سال 87 پایم به تلویزیون باز شد و لیمو ترش از سال 87 نفس می‌شکد و تاکنون نیز نفس کش می طلبد.

درباره برنامه لیمو ترش توضیح دهید و اینکه سوژه ها را از کجا پیدا می کنید؟

برنامه لیمو ترش یک طنز اجتماعی است که قرار است به مشکلات اجتماعی بپردازد. سوژه های این برنامه از جامعه و مردم گرفته می شود چرا که بنده معتقدم باید بین مردم و عین مردم باشیم  و این بودن به ما سوژه می‌دهد و در نهایت تاثیر گذار می‌شود. ما به دنبال حرف دل مردم هستیم.

درباره فرهنگ و هنر استان همدان اندکی توضیح دهید و اینکه دیار الوند در حوزه در چه سطحی قرار دارد؟

در این حوزه هرچند ما گذشته خوبی داریم و با خاطرات گذشته زندگی می کنیم اما درجا زده ایم  و این مهم به این دلیل است که متصدیان و متولیان امور فرهنگ و هنر تخصص لازم را ندارند و شعاری عمل می کنند.

نگاه شما به برگزاری جشنواره های مختلف در همدان چگونه است؟

جشنواره ها می توانند تاثیر به سزایی داشته باشند اما به شرط اینکه نمایش نشوند و مسئولان تنها به آمار بسنده نکنند و قدر سرمایه های انسانی در این حوزه را بدانند. به عنوان مثال محمد جواد کبودرآهنگی برای این استان یک سرمایه است. در همدان به واسطه قدرناشناسی و نبود حمایت بسیاری از هنرمندان رفته اند و در مرکز مشغول به فعالیت هستند.

اما در این راستا باید بگویم که ما تا آخرین نفس با لیمو ترش ایستاده ایم.

لازم است دوباره تاکید کنم که مسئولان وعده ای که عملی نمی شود را به مردم ندهند و شعاری  و تبلیغاتی عمل کنند.

و سخن آخر؟

مسئولان کمی در فکر پایین آوردن تورم باشند و اینکه خواهش می کنم همشهریان خوب ما در استان همدان درست رانندگی کنند و در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن