Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گفتگو مسئولان به وعده های خود عمل کنند

نایب قهرمان مسابقات کشوری بوکس:
مسئولان به وعده های خود عمل کنند

نایب قهرمان مسابقات کشوری بوکس گفت: ورزش بوکس در شهرستان نهاوند مشکلات عدیده ای ازجمله کوچک بودن سالن دارد و مسئولان قول داده اند که سالن بزرگتری را در اختیار این رشته قرار دهند و می طلبد که به وعده های خود عمل کنند.

به گزارش"همدان نیوز"، ورزش بوکس از جمله ورزشی های انفرادی است که باید به دلیل پر مدال بودن ورزش های انفرادی به آن بهای زیادی داده شود چراکه امروزه بوکس به عنوان یک ورزش پر طرفدار در میان اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان رواج دارد.

همچنین باید توجه داشت که ورزش بوکس با روش های خاصی صورت می گیرد تا جراحتی به فرد وارد نشود چراکه ورزشکاران به زدن ضربات خود توجه دارند و اگر کسی رعایت نکند بازی قطع می شود.

ورزش بوکس در همدان دارای علاقه مندان زیادی است که به این ورزش روی آورده اند و تعداد ورزشکاران بیمه شده در شهر همدان 200 نفر و در استان 350 نفر هستند که به ازای هر 20 نفر ورزشکار در همدان یک مربی و یک کمک مربی وجود دارد که تقریبا مناسب است.همچنین تعداد مربیان بوکس در استان همدان 20 نفر است که از این تعداد 11 مربی در شهر همدان فعالیت دارند.

گفتنی است: تعداد مربیان در اسداباد از سه مربی یک نفر فعال، نهاوند سه نفر مربی دو نفر فعال، تویسرکان از دو نفر مربی یک نفر فعال است.همچنین داوران در استان همدان از سرمایه های بزرگ هستند و در همدان دو نفر داور ملی، سه نفر داور درجه یک، سه نفر داور درجه دو و 20 نفر داور درجه سه فعال است.

در همین راستا با حمیدرضا کاروند، نایب قهرمان مسابقات کشوری بوکس به گفتگو نشستیم که به تفصیل می خوانید.

از خودتان بگویید و چه شد که به ورزش بوکس روی آوردید؟

حمیدرضا کاروند متولد دهم خردادماه سال 1377 در شهرستان نهاوند هستم و تماشای فیلم هایی که در رابطه با بوکس بود و همچنین دیدن مسابقات بوکس باعث آشناییم با این رشته و علاقمندی به آن شد و به دنبال این رشته و یادگیری آن رفتم.

چند سال است که به ورزش بوکس روی آوردید؟

از 13 سالگی به ورزش بوکس علاقمند شدم و سه سال است که این ورزش را پیگیری می کنم و امسال توانستم در مسابقات قهرمانی کشور که در بانه برگزارشد نایب قهرمان این دوره از مسابقات شوم و روز جمعه نیز به اردوی تیم ملی در تهران دعوت شدم ام و اگر در این اردو انتخاب شوم باید خود را برای مسابقات آسیایی آماده کنم.

درباره بوکس توضیح دهید؟

افراد ورزش بوکس را ورزشی خشمگین می دانند در صورتیکه این ورزش خطرناک نیست بلکه ورزشی آرام است و افراد در این ورزش باید تلاش زیادی کنند و راه میانبری ندارد و همه بوکسورها فقط با آمادگی می توانند پله های ترقی را طی کنند.

وضیعت بوکس در شهرستان نهاوند چگونه است؟

به ورزش بوکس در شهرستان نهاوند اهمیت داده نمی شود و سالنی که ما در آن تمرین می کنیم 70 متر است و برای تعداد ورزشکاران کوچک است و رینگی نیز که داریم شاید متعلق به 10 سال پیش باشد.همچنین کیسه بوکس، دستکش و رینگ خوبی وجود ندارد و هزینه های این رشته نیز سنگین است.باشگاه های بوکس باید تمامی امکانات را در اختیار بوکسورها قرار دهند.

چه انتظاری از مسئولان مربوطه دارید؟

از مسئولان انتظار دارم که به وعده های خود عمل کنند چراکه قول داده بودند سالن بوکس را بزرگ کنند اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و همچنین حدود شش ماه است از مسابقات کشوری برگشته ایم اما هنوز جایزه نقدی را که قول داده اند پرداخت نکرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسابقاتی که می رویم باید هزینه مسابقات را از جیب خود پرداخت کنیم و این هزینه ها برای ورزشکاران سنگین است، گفت: همچنین برگزاری و میزبانی مسابقات بسیار کم است و برای پیشرفت یک ورزشکار باید به این دو مهم توجه شود.

بوکس را تا چه زمانی ادامه می دهید؟

به ورزش بوکس علاقه زیادی دارم و تا قهرمانی المپیک این ورزش را ادامه خواهم داد.

پدر حمیدرضا کاروند نیز گفت: تا جایی که بتوانم از فرزندم حمایت می کنم و به آن بسیار امیدوارهستم و مسئولان نیز باید از لحاظ مالی، باشگاهی و امکانات به تمامی ورزشکاران کمک کنند تا بتوانند موفقیت برای استان و کشورمان به ارمغان آورند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن