Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت پاس؛ این طفل سر راهی

پاس؛ این طفل سر راهی

پاس همدان به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

تیتر و جمله‌ای که برای ما همدانی‌ها نقش تکرار بر خود گرفته است، سقوط پاس به دسته پایین‌تر یا قرار گرفتن این تیم در آستانه سقوط می‌باشد؛ حال از لیگ برتر به لیگ یک یا از لیگ دسته اول به لیگ دسته دوم.

آری پاس همدان یک‌بار دیگر سقوط کرد، هرچند این‌بار شاید به‌مانند دفعه پیشین دل خیلی‌ها نلرزید و پاس چون گذشته جایگاهی را در دل‌های ایشان نداشت و همچنین بودند کسانی که تحت هر شرایطی دل‌سوخته و عاشق پاس بودند.

هرگز نمی‎‌توان به‌طور صد درصد متصور شد که این فرزند سرراهی جایی در دل‌های مردم همدان نداشت، که بعضاً هستند خانواده‌‎هایی که بچه‌های سرراهی را نیز در حد بچه‌های حقیقی خوددوست می‌دارند اما اینجا نقض والدین و نگاه ایشان حیاتی است که چگونه به این بچه نگاه کنند و برای رشد و نمو او چه برنامه‌هایی داشته باشند.

دانستن رسم تربیت شرط موفقیت در پرورش

همان‌طور که اگر یک خانواده بخواهد سرپرستی کودکی بی‌سرپرست (بخوانید سر راهی) را بپذیرد باید بر آداب ‌و رسوم بزرگ کردن فرزند آگاه باشد تا درنهایت جوانی قابل را تحویل اجتماع دهد، در بحث انتقال پاس هم نیاز بود تا فرد یا افرادی متولی تربیت و پرورش این کودک شوند که توان این کار را داشته باشند، اما قضیه پاس مانند خانواده‌ای شد کودکی سر راهی را به فرزندی پذیرفته و بعد پدر و مادر از هم جدا شدند و پدر همسری دیگر اختیار کرد و کودک با مادر جدید تا آشنا شد، پدر فوت کرد و مادر شوهری دیگر برگزید که درنهایت از پدر و مادر اولیه و علاقه‌ای که به سرپرستی کودک سرراهی داشتند هیچ باقی نماند و دست‌آخر هم کودک وقتی بالغ شد نفهمید پدر عاریتی‌اش که بود و مادر کدام؟

پنج استاندار و چهار نماینده مجلس در این مدت در هیئت‌مدیره پاس نقش‌آفرینی کردند که در این بین افراد حقیقی و حقوقی بسیاری نیز به تناسب سلیقه استانداران در این جمع نقش‌آفرین شدند.

مردم همدان بی‌تقصیر در عدم نتیجه‌گیری پاس

روزی که پاس به همدان منتقل شد، مردم همدان هیچ نقشی در این انتقال نداشتند و در زمان حضورش در همدان نیز در اداره و تعیین سرنوشت و خط‌مشی این تیم کمترین نقش و تأثیر را مردم همدان و دوستداران این تیم ایفا کردند (که اگر هم مواردی بود روی بده و بستان‌ها بوجود آمد) اما همواره در نقدهای مختلف و به‌عنوان‌مثال برنامه پرطرفدار نود، نوک پیکان به اسم همدان و نام مردم همدان بود.

هیئت‌های ورزشی شاکیان همیشگی پاس

هیئت‌های ورزشی از زمان حضور پاس اعتبارات خود را به‌شدت تقلیل یافته می‌دیدند، همواره به حضور این تیم در همدان اعتراض داشته و دارند که چرا این‌همه هزینه صرف تیمی می‌شود که باری استان هیچ ندارد و نتیجه قابل‌توجهی هم از آن حاصل نمی‌شود؛ بودجه ورزش استان صرف سرگرمی، اشتغال و درآمدزایی عده‌ای غیربومی می‌شود که نتیجه مثبتی را نیز برای استان در پی ندارد.

فوتبال همدان با حضور پاس نابود شد

این  نکته‌ای است که بسیاری از پیشکسوتان فوتبال همدان بر آن تأکید دارند. آمدنش فوتبال همدان را به حرکت درآورد اما ماندش همه ریشه‌های آن را خشکاند. الوند و شهرداری و پاس نوین در کنار پاس به‌درستی دیده نشدند و همگی به حاشیه رفتند.

امیدواریم با شرایط موجود شاهد رشد تیم‌های ریشه‌دار بومی چون شهرداری همدان باشیم و مسئولین شهرداری نیز بر حمایت از این تیم همت بیشتری گمارند.

یادداشت: علی ثقفی/مدیرمسئول پایگاه خبری همدان نیوز

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن