Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی وجود مشکلات مالی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان مطرح کرد:
وجود مشکلات مالی در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت:  دوره بیست و سوم جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با وجود مشکلات و تنگناهای مالی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ابراهیم الهی تبار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میلاد پیامبر اکرم (ص) با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همزمان شده است، اظهار داشت: امید می رود که این همزمانی روزهایی شاد را برای مردم استان رقم بزند.

وی با بیان اینکه همدان عروسک سازان خوبی دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان استان در این زمینه پیشینه خوبی دارند که امید می رود نمایندگی یونیما از این فرصت استفاده کند.

الهی تبار با اشاره به تمدید پنج ساله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، گفت: قرار بر این است که پوستر جشنواره اصلاح شده و عنوان همدان به جشنواره اضافه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان به تنگناهای مالی در برگزاری دوره بیست و سوم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، گفت: سازمان برنامه و بودجه با ما همراهی کرد تا جشنواره با قوت برگزار شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره ها پیام و اهداف خاص خود را دارد اما در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی اقدامات زیادی باید صورت بگیرد.

الهی تبار با بیان اینکه آسیب های اجتماعی جامعه را تهدید می کند، گفت: یکی از فرصت های خوب، استفاده از زبان هنر و به ویژه تئاتر به عنوان هنری ریشه دار است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه برنامه ریزی برای اجرای نمایش ها باید گونه ای باشد که از همه بخش های جشنواره برای کودکان و نوجوانان استفاده شود، خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی به حضور میهمانانی از کشورهای دنیا در همدان در ایام جشنواره، تصریح کرد: همدان باید بتواند ظرفیت های استان را به خوبی به میهمانان که سفیران فرهنگی هستند، معرفی کند.

الهی تبار با بیان اینکه در سال گذشته دو جشنواره بزرگ فیلم نوجوان و تئاتر کودک و نوجوان در فاصله زمانی کوتاهی برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها در تقویت جشنواره و پوشش اخبار آن اثرگذار بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در ادامه یادآور شد: در سال گذشته و امسال اعتبارات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به درخواست فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعمیم برنامه ها به کل مناطق استان، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان استان باید بتوانند از شیرینی جشنواره تئاتر استفاده کنند که در این زمینه از فرمانداران درخواست شده که همکاری لازم را برای برگزاری برنامه ها داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن