Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی آموزش هزار نهاوندی در آموزشگاه‌های آزاد هنری

آموزش هزار نهاوندی در آموزشگاه‌های آزاد هنری

آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند، محمود مصباح مدیر این اداره در مراسم تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نهاوند گفت: اصحاب فرهنگ و هنر نهاوند بدون هیچ چشم داشتی و با تمام کاستی ها هنر خود را در  راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم به کار گرفته اند و با تلاش شبانه روزی توانسته اند نام نهاوند را در  کشور بر زبانها جاری کنند.

وی افزود: هنرمندان نهاوند در سال 95 توانستند آثاری بسیار با ارزش خلق کنند و به این واسطه هم توانستند مقام های برتر بخش های متعدد جشنواره های مختلف استانی، منطقه ای و کشوری را به دست آورند.

این مقام مسئول افزود: تجلیل از فعالان عرصه های مختلف هنری و مفاخر شهرستان وظیفه دستگاه های فرهنگی آن شهرستان است، ولی متاسفانه کمبود بودجه ما را با مشکل روبه رو کرده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند 9 انجمن شامل خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، موسیقی، پژوهش و تحقیق، ادبی، داستان و سینمای جوان و تئاتر با بیش از 800 عضو مشغول به فعالیت هستند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: 6 آموزشگاه آزاد هنری در زمینه های موسیقی، طراحی و نقاشی، گریم، آموزش قرآن توسط بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند که سالانه بیش از 1000 نفر در این مراکز آموزش می بینند.

مصباح در ادامه با اشاره به وجود بیش از 65 کانون فرهنگی و هنری مسجد فعال در شهرستان از فرماندار نهاوند تقاضا کرد در برنامه ریزی های سال 96 برای توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: 17 کتابخانه عمومی و 14 کتابخانه شبستان در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند که هر ساله از طرف این اداره و کانونهای عالی مساجد کشور واستان تجهیز می شوند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی نهاوند گفت: توسط مولفان و نویسندگان نهاوندی 23 اثر در سال های اخیر و80 اثر در چند سال پیش در زمینه های مختلف فرهنگی ،تاریخی، مذهبی، شعر و داستان به رشته تحریر در آمده است.

در ادامه این مراسم کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند ضمن اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر و تاثیرگذاری این عرصه در افکار، عقاید و روند زندگی مردم، از هنرمندان به عنوان الگوهای مردم یاد کرد و افزود: شهر نهاوند در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی به خود دیده و  این شهر دروازه ورود اسلام به ایران زمین بوده است.

حمیدوند اهالی فرهنگ و هنر نهاوند را به تلاش و همت در سال 96 در راستای عمل به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله)فرا خواند و افزود: وظیفه همه ما شناساندن  شهر نهاوند به مردم ایران است .

وی افزود: اگر ما امروز شاهد وجود هنرمندانی برجسته و شاخص هستیم و شکوفایی هنر و فرهنگ در شهرستان را می نگریم به آن دلیل است که نهاوند هماره تاریخ مهد فرهنگ و تمدن بوده و وجود هنرمندان و علمای برجسته  در سالهای گذشته و حال شاهدی بر این ادعاست. 

فرماندار نهاوند از فعالان  فرهنگ و هنر شهرستان و به خصوص مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خواست، نسبت به برگزاری همایش های مختلف با حضور هنرمندان شاخص کشور ، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح منطقه ای و کشوری و حضور افراد مطرح در عرصه فرهنگ و هنر توجه و اقدام کند.

لازم به توضیح است که در پایان این مراسم از 14 خبرنگار و مدیر مسئول نشریات و خبرگزاری های مختلف در شهرستان 12 نفر از مسئولین انجمنهای فرهنگی و هنری و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و 4 نفر از هنرمندان پیش کسوت شهرستان تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود به آنان اهدا شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن