Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تمدید مهلت دریافت آثار جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری»

تمدید مهلت دریافت آثار جشنواره ملی عکس «وقف، چشمه همیشه جاری»

بیانیه دبیر خانه جشنواره ملی عکس وقف چشمه همیشه جاری در خصوص تمدید مهلت دریافت آثار، با توجه به درخواست برخی از شرکت کنندگان و در نظر گرفتن شرایط زمانی بنا به تصمیم هیات دبیران  در مورد تمدید و مهلت دریافت آثار شرکت کنندگان تا 20 اردیبهشت ماه 1396 تمدید شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در این بیانیه آمده است:

امیدواریم عکاسان از این فرصت استفاده و در زمان باقی مانده با مطالعه دقیق متن فراخوان آثار خود را به این جشنواره ارسال نمایند. افرادی که تا کنون موفق به ارسال آثار خود برای شرکت در جشنواره نشده اند، در مهلت باقی مانده به نشانی اینترنتی http://oghaffestival.ir/ مراجعه و نسبت بارگذاری آثار خود اقدام نمایند.

در خصوص اهداف جشنواره لازم به توضیح است که، موضوع جشنواره "وقف و ثمرات آن" می باشد که با توجه به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه، هدف شناساندن و معرفی وقف، مکان های موقوفه و نتایج مفید وقف می باشد . عکاسان کافی است  جهت نشان دادن موقوفه بودن مکان یک بنا در فرم بارگذاری آثار در سایت جشنواره ، مکان دقیق عکس گرفته شده را توضیح دهند. لازم به توضیح است که بعد از داوری، صحت اطلاعات ارسالی آثار منتخب توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

در این دوره از جشنواره تنها نشان دادن مکان موقوفه مد نظر نیست و عکاس باید با دیدی خلاقانه و با نگاهی مستند به سراغ این اماکن رفته  و سعی کنند شور، حیات، زندگی و اتفاقات جاری را در عکس های خود به گونه ای زیبایی شناسانه به تصویر بکشد.

موضوعات جشنواره شامل به تصویر کشیدن نتایج مثبت وقف در اماکن موقوفه، درمان بیماران در بیمارستانهای موقوفه ،احیاء و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه توسط واقفان، نذورات در مناسبات مذهبی، خیرات و کمک به نیازمندان و ایتام، کمک هزینه های درمانی و تحصیلی،کمک و باز سازی مراکز درمانی-کمک و یاری به محرومان با رویکردی مثبت و حمایتی.

همچنین توجه به فضاهایی که به گسترش فرهنگ وقف کمک می‌کنند که اکثرا موقوفه نیز هستند، مانند: مساجد و حوزه های علمیه، حسینیه ها و زیارتگاه ها ، امامزادگان ، بقاء متبرکه. و با توجه به خلاقیت عکاس هر عکسی که به نوعی موضوع وقف را در خود داشته باشد .

این جشنواره به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به منظور ترویج هر چه بیشتر فرهنگ وقف و ثمرات این امر حسنه در جامعه برگزار می شود.

در کمیته برگزاری جشنواره سید حسن رضوی به عنوان سرپرست امور فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه، لیلا یوسفی به عنوان دبیر جشنواره، ساسان رجبی دبیر هنری و کیارش کرمی دبیر فنی جشنواره حضور دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن