Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نگاه تربیتی به انسان یک نگاه آرمانیست

نگاه تربیتی به انسان یک نگاه آرمانیست

همزمان با هفته تربیت اسلامی مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و تربیت اسلامی  در کانون فرهنگی هنری علامه طباطبایی شهر فامنین و با حضور  سید مجید شماعی فرماندار شهرستان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فامنین، فرماندار فامنین دراین مراسم گفت: امور تربیتی نهادی زائد در داخل مجموعه آموزش و پرورش نیست بلکه باید برای آن برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت مستمر صورت گیرد.

سید مجید شماعی در ادامه از مربیان خواست تا برای ترویج تربیت اسلامی تلاش کنند چرا که  تربیت به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی امروز اثرگذاری خاص خود را دارد.

فرماندار فامنین ادامه داد: نهاد امور تربیتی ، نگاهی است فرا روی ما جهت شکستن مرزهای عاطفی برای رساندن انسان به علو درجات، منزلت و جایگاهی که حق تعالی برای انسان ترسیم کرده است .

شماعی نگاه تربیتی به انسان را یک نگاه آرمانی دانست و گفت: این نگاه نگاهی است که با محاسبه عدد و رقم قابل ذکر نیست و کار تربیتی و پرورشی نگاهی فراتر از نگاه کمیت را می‌طلبد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: امور تربیتی نهادیست که تا به امروز نتایج  بسیار ارزشمندی برای نسل‌های متفاوت بعد از انقلاب به ارمغان آورده  از جمله اهداف مهم این نهاد مقدس  می‌توان به ایجاد آمادگی ذهنی دانش آموزان برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی استکبار و فضاسازی فرهنگی در میان همه نسل‌های نوجوان و جوان ایران اسلامی اشاره کرد.

فرماندار فامنین اظهار داشت: البته ایجاد انگیزه و روحیه دفاع از ارزش‌های دینی و باورهای انقلابی  در میان دانش آموزان ، تربیت نسل نوجوان و جوان بر اساس آموزه‌های اسلامی و اخلاقی و به طور خلاصه شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان نیز از دیگر اهداف تأثیرگذار و نسل پرور نهاد امور تربیتی است.

در ادامه این مراسم محمد رضا رسولی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان فامنین به ارائه گزارش عملکرد این معاونت پرداخت و در ادامه مراسم از دبیران امور تربیتی در مدارس با اهداء لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن