Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی از تمام رشته‌های فرهنگی و هنری همدان حمایت می‌کنیم

از تمام رشته‌های فرهنگی و هنری همدان حمایت می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از واگذاری صدور مجوز برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به شهرستان های خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، علیرضا درویش نژاد در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نهاوند اظهار کرد: این شهرستان پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارد.

درویش‌نژاد با بیان اینکه اصحاب رسانه جزو اصحاب فرهنگ و هنر هستند و قایل به تفکیک مطبوعات از فرهنگ نیستیم؛ خاطرنشان کرد: فرهنگ در حوزه مبانی نظری و علمی تعریف عام دارد که هنر هم جزو آن است؛ فراگیری اهالی مطبوعات هم در حوزه فرهنگ گسترده و قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های اهالی فرهنگ و هنر شهرستان نهاوند با بیان اینکه تقویت شهرستان‌ها اولویت این اداره کل است؛ افزود: صدور مجوز برنامه های فرهنگی و هنری به شهرستان ها واگذار شده است و هدف از این اقدام ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری جشنواره های استانی در سطح شهرستان ها را دیگر برنامه های اداره کل دانست و گفت: نهاوند ظرفیت های زیادی دارد و می تواند میزبان برگزاری یک رویداد فرهنگی و هنری باشد.

درویش نژاد با بیان اینکه از هنرمندان؛ مولفان و نویسندگان شهرستانی حمایت می کنیم؛ بر لزوم پژوهش محوری در شهرستان تأکید کرد و گفت: پژوهش عامل شناخت و برنامه‌ریزی بوده و یک نیاز اساسی در جامعه بشری است.

درویش نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه نظرات غیرکارشناسی به حوزه فرهنگ آسیب زده است؛ گفت: افرادی بدون آگاهی خود را متخصص حوزه فرهنگ می‌دانند؛ تقویت فرهنگ نیازمند تلاش هنرمندان و اهالی این حوزه است.

وی با بیان اینکه از همه رشته های فرهنگی و هنری حمایت می کنیم؛ اظهار کرد: توسعه پایدار زمانی تحقق می یابد که فرهنگ یک جامعه به اندازه کافی رشد داشته باشد.

درویش نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود درباره توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این کانون ها جزو ظرفیت های ویژه در حوزه فرهنگ و هنر هستند و قطعا مورد حمایت قرار می گیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن