Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی کودکان و نوجوانان مهارت های زندگی را کجا باید یاد بگیرند؟

کودکان و نوجوانان مهارت های زندگی را کجا باید یاد بگیرند؟

مدیرعامل کنون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: باید تاش کرد تا کودکان و نوجوانان مهارت ها را برای داشتن زندگی شاد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، فاضل نظری در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه موضوع شعار امسال جشنواره حقوق شهروندی کودکان است، اظهار داشت: یکی از حقوق کودکان و نوجوانان حق آموختن است و همه با شنیدن این موضوع یاد آموزش و پرورش و درس و مدرسه می افتند اما مسئله چه و چگونه آموختن است که اهمیت دارد.
وی ادامه داد: کودکان حق دارند به روش های مختلف زندگی کردن را یاد بگیرند و چیزی که در این زمینه اهمیت دارد مهارت های زندگی است.
نظری با بیان اینکه کودکان در مدرسه دروس را یاد می گیرند اما جای مهارت ها در آموزش خالی است، یادآور شد: ممکن است قربانیان خاموشی را در نظام معلول آموزشی تربیت کنیم که به مهارت های زندگی توجه نکنند.
وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان مهارت ها از جمله مهارت دوست یابی را کجا باید یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: کودکان ظرفیت های تعالی جامعه هستند و باید مهارت ها به آنها آموخته شود.
نظری با بیان اینکه هنرهای نمایشی در پر کردن این خلأ نقش آفرین هستند، گفت: اگر جشنواره ها هدفمند باشند و برای آموزش مهارت ها تلاش کنند می توانند خلأهای آموزشی را پر کنند.
وی تأکید کرد: اگر شرایط به گونه ای است که به نواقص جامعه منتقدیم و اگر می خواهیم به آینده امیدوار باشیم باید برای آینده سرمایه گذاری کنیم که در این راستا باید کودکان و نوجوانان را به مهارت ها آشنا کرد تا زندگی شاد و متعالی داشته باشند.
نظری گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تجلی امید است و امیدواریم که تمام دستگاه ها دست به دست هم دهند و برای آموزش کودکان دغدغه مند باشند چراکه نیاز است به آموزش کودکان و نوجوانان نگاهی جدید وجود داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن