Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان شهر لبخندها می‌شود

همدان شهر لبخندها می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برنامه‌های این اداره کل در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا درویش‌نژاد اظهار کرد: نگاه ما این بود که در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی به یک جهش برسیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است‌.

وی با بیان اینکه موفق به دریافت ٥ میلیارد تومان اعتبار بابت تکمیل موزه هنرهای معاصر شدیم؛ گفت: احداث این موزه برای استان همدان ضروری است و کار پیمانکار نیز شروع شده و موانع اداری آن نیز حل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از شروع مجدد اجرای مجتمع فرهنگی که متوقف شده بود، خبر داد و افزود: این پروژه در حد زمین خالی بود اما اکنون ٦٠ درصد پیش رفته است.

وی با بیان اینکه کار این مجتمع سال ٩٨ دنبال می شود و قرار شد در مرحله نخست ٥ میلیارد تومان برای شروع اختصاص یابد ادامه داد: ساخت پلاتوهای هنری را نیز دنبال می‌کنیم.

درویش‌ن‍ژاد افزود: فضاهای زیادی را در شهرستان‌ها داریم که خالی مانده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری اجرای آنها سخت است؛ اما بنا داریم از ظرفیت شورای شهر و شهرداری برای ساخت پلاتوها استفاده کنیم.

وی گفت: در بخش نرم‌افزاری درصدد واگذاری امور به تشکل‌های صنفی هستیم و در جشنواره تئاتر نیز کار را به انجمن نمایش واگذار کردیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رفع تصدی‌گری دولتی و واگذاری امور به هنرمندان خبر داد گفت: سعی بر این است تبعیض‌ها در حوزه فعالیت‌ها کاهش یابد و گروه‌های و تشکل‌های هنری در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی عهده دار امور باشند.

وی با اشاره به اینکه با شهرداری تفاهم‌نامه فرهنگی و هنری ایجاد شده است، یادآور شد: پرداختن به فضای نشاط و شادی نیز مد نظر ما و از سیاست‌های وزارت ارشاد است.

درویش‌نژاد با بیان اینکه اجرای شادپیمایی در ٢٩ آبان ماه گام اول بود و بعد از ایام فاطمیه برنامه‌های بعدی را خواهیم داشت؛ افزود: بنا داریم همدان «شهر لبخندها» نام گیرد زیرا وقتی لبخند باشد ناهنجاری هم کم می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: نمایشگاه باید با حضور همه ناشران باشد‌.

درویش‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ارشاد در دهه فجر متولی کمیته فرهنگی ـ هنری است افزود: امیدواریم بعد از ایام فاطمیه بتوانیم برنامه‌های خود را متناسب با ٤٠ سالگی انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبات مطبوعات از دستگاه‌های اجرایی نیز پیگیری می‌شود؛ خاطرنشان کرد: در شورای برنامه‌ریزی از استاندار درخواست خواهم کرد که مطالبات رسانه‌ها پرداخت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم در همه رویدادها باید کارها به قیمت باشد نه به هر قیمت، گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات را پیگیریم، با استاندار سابق برای اخذ موافقت این موضوع رایزنی شد و در ادامه با استاندار فعلی نیز صحبت خواهیم کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن