Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نمایشگاه کتاب انگیزه‌ای برای مطالعه

نمایشگاه کتاب انگیزه‌ای برای مطالعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: کتاب‌ در جامعه نشاط علمی ایجاد کرده و برای انسان ارتقاء اندیشه را به همراه دارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب را به فال نیک گرفت و افزود: امیدواریم از این پس نیز شاهد برگزاری بیشتر نمایشگاه‌هایی از این قبیل باشیم.

وی با بیان اینکه تکثر موضوعات و کتب عرضه شده در نمایشگاه قابل توجه است، اظهار کرد: خوشبختانه انتشارات متعددی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

شعبانی با تأکید بر اینکه دیدن کتاب‌ها به تنهایی هم برای انسان نشاط علمی ایجاد می‌کند، یادآور شد: ارتباط مستقیم با کتاب، انگیزه مطالعه ایجاد می‌کند، همانطور که برخی علما توصیه می‌کردند با حضور در کتاب فروشی‌ها کتاب ‌را تماشا کنید تا انگیزه مطالعه داشته باشید.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کار فرهنگی قابل‌توجه است، تصریح کرد: نظارت بیشتر در حوزه چاپ و نشر ضروری است و مطالعه برخی کتاب‌ها باید با شرایط خاصی انجام شود زیرا برخی کتاب‌ها برای نسل جوان مناسب نیست.

امام‌جمعه همدان گفت: محتوای کتاب باید به نحوی باشد که وقتی خانواده‌ای کتابی را مطالعه می‌کند، اندیشه اعضای خانواده رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه کتاب با سایر محصولات فرهنگی متفاوت است، اظهار کرد: نباید کتاب تنها جنبه سرگرمی داشته باشد بلکه باید خواندن آن ارتقاء فکری را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه یادآور شد: محتواهای تولیدی باید ارتقاء اندیشه به همراه داشته باشد و باید مراقبت کنیم که کتاب‌ها آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

وی تأکید کرد: اینکه ما چگونه تبلیغ کنیم تا سرانه مطالعه ارتقاء یابد، یک هنر بوده و نیازمند برنامه‌های تاثیرگذار است.

شعبانی با بیان اینکه اگر ما دغدغه ترویح فرهنگ کتاب را داشته باشیم راه ترویج آن را می‌یابیم، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه و نیاز اجتماعی در خصوص کتاب ایجاد شود، راهکار آن هم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: فضای مجازی ظرفیت مطالعه مردم را تحت تاثیر قرار داده و با اشباع این ظرفیت، آسیب‌های مختلفی ایجاد کرده که باید کنترل شود.

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان همدان از 18 تا 23 دی‌ماه 98 از 9 تا 12 و 15 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در حال برگزاری است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن