Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی بازگشایی اماکن مذهبی مطالبه مردمی است

بازگشایی اماکن مذهبی مطالبه مردمی است

امام جمعه همدان بازگشایی اماکن مذهبی را مطالبه مردمی دانست و گفت: نباید تعطیلی‌ اماکن مذهبی که مراکز آرامش و معنویت هستند استمرار پیدا کند.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت‌الله حبیب الله شعبانی در مراسم گرامیداشت یاد درگذشتگان ایام کرونا اظهار کرد: زمانی که کسی عزیزی را از دست می‌دهد از لحاظ روحی آسیب خواهد دید، اما به دلیل شرایط موجود، خانواده افرادی که در این مدت از بین ما رفتند امکان برگزاری تجمع برایشان فراهم نبود و لذا باید از همه این عزیزان که با ستاد پیشگیری همراهی کردند تشکر کنیم.

وی افزود: تمامی هم وطنانمان که پس از دو اسفند سال گذشته از دنیا رفته اند به نحوی مظلوم واقع شده اند چرا که یکی از سنت‌های حسنه در اسلام و در کشور ما تسلیت گفتن به کسی است که عزادار شده که دارای تأثیر گذاری بسیاری است اما به دلیل شرایط فعلی و عدم برگزاری مراسم درگذشت این افراد با مظلومیت همراه بود.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه این مجالس، مجلس نصیحت و عبرت گیری است، مطرح کرد: این مجلسی که امروز برای دیگران گرفته‌ایم فردا دیگران برای ما خواهند گرفت و همه در این مسیر در حال حرکت و در نوبت برای رفتن قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: البته هر کسی به یک تقدیر از دنیا می‌رود اما تفاوت عزیزانی که در این مدت از دست داده‌ایم در این است که هم از دست دادن آنها مصیبتی سخت است و هم در شرایط سختی این افراد را از دست داده‌ایم.

امام جمعه همدان تنها چیزی که در این عالم ماندگار را وجه الله عنوان کرد و گفت: خاصیت این عالم حرکت دائمی انسان در آن به سوی ابدیت است اما آنچه مهم است، سالم وارد شدن به آن عالم است.

وی با اشاره به وصیت حضرت یعقوب و حضرت ابراهیم (ع) در آخرین لحظات زندگی خود، ابراز کرد: اینکه انسان از دنیا خواهد رفت امری طبیعی است اما مهم این است که به نحوی زندگی کنیم که مسلمان از دنیا برویم و عاقبت به خیر شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از برکات ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از آنجایی که در ماه رمضان رفتارهای ما دارای ضریب بالایی است پس باید حضور در این ماه را غنیمت بدانیم و از آن استفاده کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)، ابراز کرد: حضرت خدیجه (س) به عنوان اولین مسلمان همان شب بعثت پیامبر (ص) با اولین حرف حضرت ایمان آورد و منتظر نماند تا ببیند شرایط جامعه چه طور خواهد شد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه در دوران جهالت، حضرت خدیجه (س) را طاهره می‌نامیدند، گفت: بالاترین فضیلت حضرت خدیجه (س) مادر حضرت زهرا (س) بودن است.

وی در پایان این برنامه نیز بازگشایی اماکن مذهبی را مطالبه مردمی بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر حرم‌ها و اماکن مذهبی بازگشایی شود چرا که این مکان‌ها مراکز آرامش و معنویت است و نباید این تعطیلی‌ها استمرار پیدا کند./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن