Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی فعالیت کتابخانه‌های همدان آغاز شد

فعالیت کتابخانه‌های همدان آغاز شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان اعلام کرد: فعالیت کتابخانه های عمومی استان براساس شرایط جدید و با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر عاطفه زارعی بیان کرد: پس از برداشتن محدودیت های اعمالی از طرف ستاد استانی مبارزه با کرونا، فعالیت کتابخانه های عمومی استان نیز براساس شرایط جدید و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سر گرفته شد اما تمامی برنامه های جانبی و فرهنگی مانند نشست های کتابخوانی، خوانش کتاب و قصه گویی که قبلاً برگزار می شد، فعلاً تعطیل است و این برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود.
وی ادامه داد: تمام بخش های کتابخانه های استان به جزء قسمت هایی که مختص کودکان و نوجوانان، نابینایان و کم شنوایان است، در حال حاضر در استان فعال هستند البته در بخش کودک و نوجوان والدین می توانند برای فرزندان خود کتاب به امانت ببرند.
زارعی در رابطه با محدودیت های اعمالی در کتابخانه های استان توضیح داد: ظرفیت سالن های مطالعه کاهش پیدا کرده، فاصله اجتماعی دو متری رعایت شده و بر روی هر میز هم فقط یک نفر می تواند بنشیند، ورود بدون ماسک به کتابخانه ممنوع است، مدت زمان امانات کتاب تا یک ماه افزایش پیدا کرده و کتاب های امانتی هم هنگام دریافت مدتی قرنطینه می شوند و پس از آن به قفسه ها بازمی گردند و امانت دهی می شوند.
وی افزود: همه کتابخانه های استان به سیستم سرمایشی، گرمایشی و تهویه مجهز هستند اما طی دستورالعمل بهداشتی ابلاغی باید پنجره ها نیز باز باشند و تا جایی که توانستیم مواد ضدعفونی کننده تهیه کرده و در ورودی کتابخانه ها قرار دادیم.
زارعی خاطرنشان کرد: فعالیت ما در گذشته به صورت قفسه باز بود اما الان به این صورت نیست و قفسه ها بسته است به طوریکه سامانه ای به نام samanpl.ir داریم که امکان جستجوی کتاب در آن وجود دارد و اعضای کتابخانه ها می توانند شماره درخواست کتاب مورد نظر خود را به کتابدار اعلام کنند و کتابدار آن را به متقاضی تحویل می دهد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن