Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی خانواده‌های همدانی نگران نباشند/ لازم باشد مدارس تعطیل می‌شوند

خانواده‌های همدانی نگران نباشند/ لازم باشد مدارس تعطیل می‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک کار آنی، بدون پشتوانه علمی و تفکر نبود، اعلام کرد: در صورت لزوم تمام مدارس را تعطیل خواهیم کرد بنابراین خانواده ها نگران نباشند و مانند گذشته ما را همراهی کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عبدالله جعفری مطرح کرد: نسخه «۰۵» که شامل دستورالعمل های مراقبت و پیشگیری در برابر کروناویروس است، در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و طی هفته های گذشته به مدارس ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک کار آنی، بدون پشتوانه علمی و تفکر نبود، اظهار کرد: هر سال در طول تابستان ما پروژه مهر را در کارگروه های مختلف رقم می زنیم و امسال به ابتکار ما در استان همدان کارگروهی تحت عنوان کارگروه بهداشت، ایمنی و سلامت به کارگروه های شش گانه پروژه مهر اضافه شد و مأموریت این کارگروه ها بررسی جوانب بازگشایی مدارس، آمادگی مدارس و حضور حداکثری در سه بخش فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه و محتوا بود.
جعفری با بیان اینکه در سه ماه گذشته برنامه ریزی برای آغاز سالتحصیلی انجام شده است، توضیح داد: بنا به تصمیم دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد مدارس بازگشایی شوند اما قرار نیست همه دانش آموزان با هم در مدرسه حضور داشته باشند، مدیران مدارس و شورای هر مدرسه با توجه به ظرفیت ها، فضای فیزیکی و امکانات مدارس باید گروه بندی هایی را برای حضور دانش آموزان انجام دهند.
وی در رابطه با اعتبارات درنظر گرفته شده برای مدارس به منظور تکمیل تجهیزات و رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین ایام یک کاروان تجهیزات سه میلیارد تومانی را به مدارس ارسال کردیم که یک سوم این تجهیزات، تجهیزات بهداشتی بود، در اسفندماه نیز مدارس اعتبارات تخصصی حوزه سلامت را دریافت کردند.
جعفری اعلام کرد: در استان همدان از اسفندماه تا امروز دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای گندزدایی، ضدعفونی و تأمین اقلام بهداشتی هزینه شده است اما باز هم این ارقام در مقابل ۲۵۰۰ آموزشگاه، بیش از ۲۹۰ هزار دانش آموز و ۲۳ هزار فرهنگی رقمی نیست و امیدواریم در این زمینه دولت، وزارت آموزش و پرورش و استانداری به ما کمک کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه دغدغه ها برای کروناویروس به علت ناشناخته بودن بسیاری از ابعاد و پیچیدگی آن وجود داشته و استمرار دارد، اظهار کرد: در مدرسه فقط آموزش اتفاق نمی افتد و دانش آموزان با حضورشان تمرین زندگی را انجام می دهند که امسال با این شرایط تجربه بسیار متفاوتی خواهند داشت.
وی در رابطه با بخشنامه هایی که در رابطه با کنترل شیوع کروناویروس در مدارس ابلاغ شده است، توضیح داد:  بخشنامه های ارسالی بسیار کامل تدوین شده و اگر نقصی وجود دارد مربوط به مدیریت نیروی انسانی و کمبود منابع و اعتبارات است.
جعفری ادامه داد: ممکن است کلاس هایی در برخی نقاط شهری با تعداد دانش آموز بالا وجود داشته باشند که مدیران این اختیار را دارند گروه بندی ها را به جهت رعایت فاصله یک متری از هر جهت به سه گروه هم افزایش دهند.
وی در رابطه با حضور مراقبان سلامت در مدارس بیان کرد: مدارس شهری باید مراقب سلامت داشته باشند اما امروز متأسفانه همه مدارس شهری ما دارای مراقب سلامت نیستند و فقط ۱۰۰ مراقب سلامت در استان وجود دارد که هر کدام از آنها می توانند ۷۵۰ دانش آموز را تحت پوشش داشته باشند.
وی ادامه داد: در مدارسی که مراقب سلامت وجود ندارد از ظرفیت بالقوه فرهنگیان و خود دانش آموزان استفاده کرده ایم و دیروز مشاهده شد که برخی دانش آموزان با پوشیدن لباس سفیران سلامت یا جمعیت هلال احمر به ما در بحث رعایت پروتکل ها و تب سنجی کمک می کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در مدارس روستایی نیز طبق قانون مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی موظف به بررسی نحوه رعایت پروتکل ها در مدارس هستند.
وی با بیان این که ما می دانیم تمام ۲۵۰۰ آموزشگاه استان شرایط ایده آلی ندارند، توضیح داد: برخی مدارس بافت فرسوده دارند و مدیران نیز از کمبود اعتبارات گلایه دارند که در این زمینه اقداماتی شکل گرفته و سرانه بهداشتی طی چند روز آینده به مدارس داده خواهد شد.
جعفری ادامه داد: می بینیم در برخی کشورها دانش آموز وقتی وارد مدرسه می شود تمام کارهای تب سنجی و ضدعفونی برای او انجام می شود و ماسک نیز در اختیارش قرار می گیرد که این کارها نیاز به هزینه دارد و فقط برخی از مدارس توانسته اند یک تب سنج تهیه کنند بنابراین در این زمینه از خیرین و مسئولان استانی استمداد می طلبیم تا به مدارس کمک کنند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تابع ستاد استانی مقابله با کروناویروس هستیم و در صورت لزوم تمام مدارس را تعطیل خواهیم کرد بنابراین خانواده ها نگران نباشند و مانند گذشته ما را همراهی کنند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن