Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی هیئت‌های مذهبی همدان به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کردند

هیئت‌های مذهبی همدان به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های همدان گفت: از ابتدای محرم تاکنون ۱۷۰۰ بازرسی از هیئت‌های مذهبی در سطح استان انجام شده که در بیش از ۵۰ درصد از بازرسی‌ها ماموران شبکه بهداشت حضور داشتند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت الاسلام محمد هادی نظیری با بیان اینکه خدا را شاکریم که امسال نیز توفیق داد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خیمه‌های عزای امام  حسین(ع) را برپا کنیم اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به تجربه سال گذشته از ابتدای ماه ذی الحجه ستاد عملیات محرم را در استان تشکیل داد تا با شکل گیری کمیته‌های مختلف، برنامه‌های لازم را  طراحی و اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه ستاد عملیات محرم در تمامی شهرستان‌ها فعال است گفت: در آستانه محرم و برای برگزاری برنامه‌ها یکی از مهمترین اقدامات توجیه و تبیین شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی و اقتضای برگزاری برنامه‌های محرم بود که این مهم نیز صورت گرفت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد:  امسال در اقدامی جدید هیئت‌های حسینی در استان، در قالب‌های کوچکتر و به صورت منطقه‌ای توجیه شدند و به همین منظور حتی جلسات توجیهی در سطح دهستان‌ها و بخش‌ها نیز برگزار شد.
وی همچنین از تبیین گفتمان در نظر گفته شده برای ماه محرم خبرداد و مطرح کرد: امسال توجه به ایفای نقش مردم در حرکت‌های اجتماعی مورد توجه است که براین اساس مسئله مسئولیت پذیری اجتماعی توسط مبلغان برجسته استان مورد بحث و تبیین قرار گرفت.
نظیری با تشریح وضعیت کنونی جامعه عنوان کرد: با آغاز عملیات ماه محرم پس از برپایی هیئت‌ها، بیش از 40 تیم ارزیابی متشکل از شبکه بهداشت و تبلیغ استان همدان شکل گرفته و بازدیدهایی در طول 5 شب اول محرم از هیئت‌های حسینی به عمل آمد.
وی افزود: پس بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه هیئت‌های حسینی در ایام عزاداری بستری برای سو استفاده دشمن ایجاد نکنند، تاکید مسئولان هیئت‌های حسینی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان همچنین اعلام کرد: شهروندان عزیز همدانی می‌توانند هرگزارشی ناظر بر عملیات و فعالیت هیئت‌های مذهبی را  با ارسال عدد  1 به سامانه 10004615  اطلاع داده و یا باشماره تماس 34235710 تماس گیرند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همکاران ما به صورت شبانه‌روزی گزارش‌های مردمی را دریافت و  بررسی کرده و سپس بر اساس آن اقدام می‌کنند اظهار داشت: آنچه که  تا امروز در بازرسی از هیئت‌ها شاهد بودیم این است که هیئت‌های حسینی به نحو احسن شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
نظیری ادامه داد: از ابتدای محرم تاکنون  هزار و 700 بازرسی از هیئت‌های مذهبی همدان در سطح استان انجام شده که در بیش از 50 درصد از بازرسی‌ها ماموران شبکه بهداشت نیز حضور داشتند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن