Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تلاش برای جذب اعتبارات اولیه مرکز همایش‌های همدان با سفر وزیر ارشاد

تلاش برای جذب اعتبارات اولیه مرکز همایش‌های همدان با سفر وزیر ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: به دنبال این هستیم که در سفر وزیر ارشاد به استان همدان، اعتبارات اولیه برای آغاز عملیات عمرانی مرکز همایش‌های همدان جذب شود.

به گزارش خبرنگار "همدان‌نیوز"، احمدرضا احسانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها دارد، اظهار کرد: جلب مشارکت فرصتی است که در استان ایجاد شده و تعاملات برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه واگذاری جشنواره‌ها به موسسات در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور قومیت‌های مختلف در استان همدان برنامه‌های متنوعی همچون جشنواره شعر اقوام در راستای تقویت هویت ملی در استان پیش‌بینی شده است.
احسانی با بیان اینکه رویکرد‌های اداره کل در سه سال اخیر برنامه‌محور بوده است، یادآور شد: همدان از معدود استان‌هایی است که تقویم اجرایی دارد و برنامه‌های پیش‌بینی شده به طور کامل مشخص است.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای دومین سال متوالی به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی و همچنین جشنواره نماز معرفی شد.
احسانی با بیان اینکه روابط‌عمومی اداره کل یکی از سه روابط‌عمومی برتر در بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهاست، یادآور شد: همدان دومین استان کشور در جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای نهادهای فرهنگی است.
وی در خصوص برنامه‌های اجرای شده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه پویش امید و نشاط اجتماعی در استان برگزار شد که ۹۰۰ اثر با محتوای فرهنگی به این جشنواره ارسال شد.
احسانی با بیان اینکه اولین جشنواره گویش‌های محلی، امسال در شهرستان ملایر برگزار شد، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌های جشنواره‌ها به حمایت از گروه‌های فرهنگی و هنری استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: سوم خردادماه امسال، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات سالن‌ها و مجتمع‌ها اختصاص یافت.
احسانی با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی و جایزه ادبی در استان، گفت: بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه، کنگره ملی آیت‌الله مدنی با اختصاص نزدیک به ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار، جشنواره نمایشنامه‌نویسی، گردهمایی روسای انجمن‌های ادبی استان و افتتاح خانه سینمای مستند استان همدان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری اجرا شده است.
وی افزود: هنرواره ملی مشق سرخ از جمله برنامه‌های این اداره کل بود که ۳۰۳ اثر از ۲۸ استان به دبیرخانه این هنرواره ارسال شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اولین همایش شعر عاشورایی در دهه اول محرم برگزار شد، خاطرنشان کرد: در شش ماه دوم امسال نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که ۵۸ برنامه در طول هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد.
احسانی از برگزاری همایش روستاهای قرآنی خبر داد و افزود: ۱۴ روستای قرآنی در استان شناسایی شدند که در این راستا افراد فعال قرآنی این روستاها تجلیل و یادمانی در این ۱۴ روستا نصب خواهد شد.
وی در ادامه یادآور شد: انتخاب کتاب سال دفاع مقدس استان همدان هشت مهرماه انجام خواهد شد.
احسانی با بیان اینکه از پیشکسوتان دفاع مقدس استان تجلیل خواهد شد، گفت: اکران فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس در سینماهای استان، برگزاری نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی و همایش شعر و داستانک ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود که سرآغاز برنامه‌های شش ماه دوم سال خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه جشنواره صنعت چاپ استان در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد، گفت: ظرفیت خوبی برای راه‌اندازی موزه صنعت چاپ در استان همدان وجود دارد که امیدواریم تا چند روز آینده به بهره‌برداری برسد.
وی از احتمال سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان همدان تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و نامه‌نگاری برای حضور وزیر در آیین افتتاحیه موزه صنعت چاپ و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان انجام شده است‌.
وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگی ضمانت اجرایی نداشت، تصریح کرد: با برش مصوبات این شورا، دستگاه‌ها مکلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهند شد.
احسانی ادامه داد: سه میلیاد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای بازسازی دو مجتمع فرهنگی ابن‌سینا و آوینی جذب شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی ندای آسمانی در آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: جشنواره تئاتر استانی، جشنواره موسیقی، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.
احسانی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جزء ۱۶ رویداد مهم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در اسفندماه امسال پیش‌بینی شده که امیدواریم با تسریع واکسیناسیون شاهد برگزاری جشنواره باشیم.
وی با بیان اینکه سینما قدس به پردیس سینمایی تبدیل خواهد شد، گفت: این پردیس با چهار سالن به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبارات قابل توجهی به این پروژه اختصاص یافته و ۹۱۰ میلیون تومان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به پروژه کمک شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: این طرح به اعتبارات ملی نیاز دارد که با تزریق ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، عملیات اجرایی ادامه خواهد یافت.
احسانی همچنین تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به دلیل تعطیلی پروژه بزرگ مرکز همایش‌های همدان در طول سالهای گذشته از استان خارج شد.
وی با بیان اینکه سالنی با ظرفیت بیش از هزار نفر در این مرکز پیش‌بینی شده است، یادآور شد: امیدواریم با سفر وزیر ارشاد به استان، اعتبار حداقلی برای آغاز عملیات عمرانی این مرکز جذب شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن