Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی فضای مجازی به عادت کتابخوانی آسیب زده است

فضای مجازی به عادت کتابخوانی آسیب زده است

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه فضای مجازی به عادت کتابخوانی و فرهنگ مطالعه آسیب زده است، گفت: با وجود فضای مجازی بسیاری از افراد دیگر متن‌های بلند را مطالعه نمی‌کنند و تنها به چند جمله کوتاه و یا یک عکس در این فضا بسنده می‌کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته کتابخوانی و کتابدار استان با اشاره به اینکه واژه‌هایی مانند خواندن، کتاب، قلم و علم، فراوان در قرآن و تعالیم دینی ما به کار رفته است، اظهار داشت: انسانی که مطالعه ندارد و ارتباط با کتاب نداشته باشد، قطعا از لحاظ روحیه شرایط فرسایشی پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حتی نگاه کردن به کتاب و حضور در کتابخانه هم نشاط بالایی در انسان ایجاد می‌کند، گفت: غالبا افرادی که با کتاب ارتباط بیشتری دارند، کمتر با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی درگیر هستند و با زیست فرهنگی بهتری مواجه می‌شوند.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه همه ما باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم، مطرح کرد: کشور ما با وجود آنکه ریشه‌های فرهنگی و تمدن بزرگی دارد، اما متاسفانه آمار مطالعات و توجه به کتاب در جامعه بسیار نگران کننده است.
وی افزود: البته صرفا بحث کتاب خواندن مطرح نیست، بلکه مهم ارتقا فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کتاب گنجینه‌ای از فکر و تجربه است، گفت: گاهی اوقات انسان برای بدست آوردن تجربیاتی که در یک کتاب موجود است باید چهل سال را سپری کند، در حالی که با مطالعه یک کتاب می‌توان به این دست آورد در طول کمتر از یک هفته برسیم.
وی با گلایه از اینکه فضای مجازی به عادت کتابخوانی و فرهنگ مطالعه آسیب زده است، عنوان کرد: با وجود فضای مجازی بسیاری از افراد دیگر متن‌های بلند را مطالعه نمی‌کنند و تنها به چند جمله کوتاه و یا یک عکس در این فضا بسنده می‌کنند.
شعبانی تصریح کرد: این عادت اشتباه در فضای مجازی و عادت به مطالعه متن کوتاه، از لحاظ روانی به انسان آسیب خواهد زد، آسیبی که متاسفانه نسل جوان ما امروز با آن درگیر هستند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن