Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان ظرفیت‌های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد

‍وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
همدان ظرفیت‌های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استان همدان ظرفیت های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، محمدمهدی اسماعیلی در نشست با فعالان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که در این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت علی(ع)، گفت: می‌توان برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری هرچه بهتر رویدادهای فرهنگی تدارک دید. استان همدان ظرفیت‌های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به پروژه تالار مرکزی استان همدان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در سفرهای استانی رئیس محترم جمهور و دولت مردمی این تالار را هم در قالب پروژه‌های استانی قرار دهیم و بودجه مناسب برای این استان و تالار مرکزی جذب کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: استان همدان می‌تواند به یک قطب فرهنگی تبدیل شود، استان همدان هم از منظر گردشگری و هم از بعد فرهنگی شرایط خوبی دارد،  زیرا هم مفاخر و آثار فرهنگی قابل توجه و هم مردمان فرهنگ‌دوستی دارد.
 
اسماعیلی تاکید کرد: در این استان شعرا، موسیقی‌دانان، نویسندگان و شخصیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و از این منظر میراثی کهن در همدان وجود دارد و معتقدم این استان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی را هم دارد.
 
وی همچنین درباره برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تدارک دیده شده و در جهت ارتقا و رشد آن تلاش بیشتری کرد. امیدوارم بتوانیم کارهای بزرگتری در این استان انجام دهیم.
 
در ادامه این نشست علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: این ‌جشنواره می‌تواند فضای خوبی را در استان ایجاد کند، به خصوص که در دو سال گذشته به دلیل فراگیری بیماری کرونا وقفه ای در فعالیت‌های هنری اتفاق افتاد و این جشنواره می‌تواند یک تغییر ذائقه برای کودکان و نوجوانانی باشد که در این ایام بیشتر در خانه بودند.
 
در بخش دیگری از این نشست حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های استان همدان گفت: تا به امروز به اندازه توان این استان، از ظرفیت‌هایش استفاده نشده است، آمادگی خوبی در این استان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی وجود دارد و باید کمک کرد تا آنچه در تاریخ درباره فرهنگ و شخصیت‌های فرهنگی این استان وجود دارد، استفاده شود.
 
محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: نباید این جشنواره در تراکم اخبار پایان سال و کرونا محو بشود و به نظر می رسد برگزاری این‌ جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان و اردیبهشت‌ماه سال آینده مناسب باشد.

در بخش بعدی نشست، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گزارشی از روند برگزاری جشنواره، تشکیل ستاد  اجرایی و کمیته های مختلف ارائه کرد و گفت: همدان با همه ظرفیت آماده برگزاری این رویداد هنری به بهترین شکل ممکن است.
 
در ادامه این نشست شهرام کرمی عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: تئاتر اساساً یک ماهیت زنده دارد و با فضای مجازی نمی‌تواند عجین شود و تاثیر آن به زنده برگزار شدن است و در این دو سالی که با کرونا مواجه شدیم شاهد تاثیر مخرب این بیماری بر روی حوزه‌های آموزشی و هنری بودیم، از این رو برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یک ضرورت است و نه صرفا به عنوان یک جشنواره هنر برای هنر بلکه برای ایجاد شرایط شاد برای کودکان و نوجوانان باید به آن نگریست.
 
وی افزود: این جشنواره بین‌المللی و تاثیر آن در بین خانواده‌های هنری بسیار زیاد و یک جشنواره کاملا مردمی است، حضور جمعیت انبوه در این جشنواره بسیار خوب است و در استان همدان مسئولین واقعا پای کار فعالیت‌های هنری هستند. همچنین این رویداد یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها در بین استان‌ها است و امید داریم این جشنواره آغازی برای پرورش کودکان و نوجوانان در عرصه تئاتر برای آینده این هنر باشد.
 
در بخشی از این نشست امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز گزارشی از روند فعالیت‌های  جشنواره ارائه کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن