Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی حضور پررنگ گروه‌های خارجی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

حضور پررنگ گروه‌های خارجی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضورپررنگ گروه‌های نمایشی خارجی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: کار پالایش ۱۲ گروه نمایشی از کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد جهانی انجام شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمدرضا احسانی اظهار داشت: ۳۲ گروه نمایشی از کشورهای مختلف متقاضی حضور در این دوره از جشنواره هستند که کار پالایش و صدور مجوزهای قانونی تعدادی از آنها انجام شده که البته حضور قطعی آنها منوط به بهبود شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا است.
وی بخش بین المللی را قسمت مهم این رویداد دانست و گفت: بی تردید حضور گروه های نمایشی خارجی در این دوره از جشنواره پررنگتر از سالهای گذشته است و برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم.
رییس بیست و هفتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان افزود: حضور کشورهای اسپانیا و ایتالیا پیش از موج ششم همه گیری کرونا قطعی شده بود اما تا اردیبهشت ماه برای اعلام حضور گروه های نمایشی فرصت داریم.
احسانی با اشاره به حضور ۶۰ گروه نمایشی در این دوره از جشنواره، خاطرنشان کرد: این گروه ها به  بخش های صحنه ای، خیابانی، نقالی، کودک، خردسال و نوجوان راه یافته‌اند.
به گفته او، جدول حضور این گروه ها به زودی نهایی شده و در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در دهه سوم اردیبشت سال ۱۴۰۱ به احتمال قوی بیستم تا سی ام شاهد برگزاری این رویداد هنری در شهر همدان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: علت به تعویق افتادن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شیوع اومیکرون بود تا مردم بتوانند در فضایی سالم و بی دغدغه نمایشها را تماشا کرده و لذت ببرند.
احسانی با بیان اینکه تاخیر در برگزاری این رویداد از جنب وجوش و تکاپوی استان نکاسته است، افزود: ۱۶ کمیته طبق برنامه ریزی قبلی کارهای پشتیبانی جشنواره را پیگیری می‌کنند و جلسات آنها به طور مستمر و منظم برگزار می‌شود.
به گفته وی، پیشنهاد برگزاری غیرحضوری جشنواره مطرح شد به گونه ای که ۵۰۰ میهمان جشنواره در هتل‌های استان استقرار یافته و طبق زمان بندی گروه ها اجرای اختصاصی داشته باشند و مردم به صورت مجازی نمایش‌ها را تماشا کنند که ما در شورای سیاستگذاری جشنواره این پیشنهاد را نپذیرفتیم.
رییس بیست و هفتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان گفت: امکانات لازم برای برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ فراهم شده و سالنهای نمایش مراحل نهایی تجهیز و  آماده سازی را سپری می‌کنند.
احسانی به تامین اعتبار جشنواره اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از بودجه لازم برای اجرای جشنواره در سطح استان و مابقی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود و مشکلی در این خصوص مشکلی وجود ندارد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن