Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در همدان

برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، احمدرضا احسانی با اعلام اینکه این جشنواره خردادماه سال 1401 به صورت استانی برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره با همکاری دانشکده زینب کبری(س) و با هدف ترغیب طراحان برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید جهت دستیابی به الگوهای نوین و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه پوشاک، فراهم کردن فضای رقابتی بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره چهارم در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش اصلی، شرکت‌کنندگان در طراحی مانتو اجتماع بانوان با سرپوش مناسب، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی با سرپوش مناسب و طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی همراه با سرپوش مناسب و در بخش ویژه در طراحی چادر و مقنعه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

احسانی در خصوص محورهای چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی، خاطرنشان کرد: محورهای این جشنواره شامل توجه به عناصر بومی و حوزه‌های فرهنگی استان مطابق با ارزش‌های اسلامی، استفاده از الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی، اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه‌های چندرنگ بومیو ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و الهام از مواد اولیه این صنایع در طرح لباس‌هاست.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند به صورت فردی و گروهی در این جشنواره شرکت کنند، یادآور شد: تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره باید بومی باشند و دانشجویان غیربومی نیز با تأیید دانشگاه محل تحصیل خود، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: کلیه طرح‌های ارائه شده باید با موازین شرعی، عرفی و فرهنگ و شئونات اسلامی ایرانی تطابق داشته باشند و طرح‌های ارائه شده در صورت انطباق با اهداف جشنواره قابل بررسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر طراح حداکثر با پنج اثر در جشنواره شرکت کند، یادآور شد: آثار ارسالی در دو مرحله مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد که در مرحله اول داوری، آثار برتر برای شرکت در نمایشگاه و در مرحله دوم، داوری جهت انتخاب برای معرفی به عنوان نفرات برگزیده جشنواره انجام می‌شود.

احسانی در خصوص معیارهای داوری آثار تصریح کرد: توجه طراحان به مواد اولیه از جمله پارچه ایرانی و بومی، استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد با توجه به فرهنگ و سلیقه استان، خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها، توجه به اقتصاد مقاومتی، قابلیت تولید انبوه، در نظر گرفتن صرفه اقتصادی و قیمت مناسب لباس از معیارهای داوری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را از چهارم تا هشتم اردیبهشت ماه سال 1401 به دانشکده زینب کبری(س) همدان تحویل دهند، گفت: نتایج پذیرفته‌شدگان بخش نمایشگاهی 17 اردیبهشت ماه اعلام و مراسم اختتامیه خردادماه برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن