Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدان یازدهمین استان کشور در جذب مخاطب به سینماها

همدان یازدهمین استان کشور در جذب مخاطب به سینماها

معاون وزیر ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور گفت: همدان از لحاظ جذب مخاطب سینمایی در جایگاه ۱۱ کشور قرار دارد و ما باید برای همدان به علت تفاوت‌های فرهنگی این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور تفاوت قائل شویم؛ همدان در ۱۰۰ سال گذشته سینما داشته است و قطعا نگاه ویژه‌ای به استان همدان در رابطه با مباحث فرهنگی و سینمایی خواهیم داشت و سعی می‌کنیم در دولت مردمی و انقلابی به همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور نگاه ویژه داشته باشیم و تنها تهران و پایتخت ملاک کاری ما نباشد و هنرمندان همدان از این موضوع نگرانی نداشته باشند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد خزاعی امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در سالن آوینی همدان و در نشست مطبوعاتی که با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، کارگردانان، بازیگران و فعالان عرصه سینما استان همدان و هم‌چنین دیگر مسئولان و مدیران سینمایی استانی و کشوری برگزار شد، ضمن تبریک ایام روابط عمومی و ارتباطات و بیان این‌که باید به آینده امیدوار بود، اظهار کرد: واقعیت این است که در دولت جدید و مردمی بر اساس سیاست‌های فرهنگی و مباحث تدوین شده می‌بایست هنرمندان ما به شرایط جدید امیدوار شوند.

وی افزود: ایثارگری‌های مردم همدان بی‌نظیر است و ما باید برای استان همدان نسبت به دیگر استان‌های دیگر تفاوت قائل شویم زیرا همدان در ۱۰۰ سال گذشته سینما داشته و قطعا نگاه ویژه‌ای به استان همدان در رابطه با مباحث سینمایی خواهیم داشت.

خزاعی با بیان این‌که سفرهای استانی در رابطه با سینما برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: نمی‌توانم قول بدم که تمامی مشکلات هنرمندان همدان یا استان‌های دیگر تا یک‌سال دیگر حل شود اما قول می‌دهم مشکلات جزئی هم‌چون بروکراسی‌های بی‌فایده یا مسائلی که به صورت مستقیم از سوی ما قابل حل است را برطرف خواهیم ساخت و باقی مشکلات طی سال‌های آتی به طور کامل مرتفع خواهد شد.

معاون وزیر ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور خاطرنشان کرد: وظیفه ما در دولت مردمی همین دیدارهای طولانی و چند ساعته با اصحاب هنر و مردم است و قطعا ملزم هستیم تنها نگاهمان به پایتخت و تهران نباشد بلکه به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور نیز نگاه ویژه داشته باشیم و توسعه فضاهای زیرساختی در همدان صورت بگیرد.

وی مطرح کرد: همدان از لحاظ جذب مخاطب در جایگاه ۱۱ کشور قرار دارد و لازم است تولید محتوای سینمایی و درآمدزایی‌های منوط به آن در همدان فعال و بهتر شود و در این رابطه با استاندار همدان مذاکراتی خواهیم داشت.

خزاعی گفت: سهمیه‌ها و مجوزهایی مجزا برای فیلم اولی‌ها صادر خواهد شد و در تلاش هستیم از این سهمیه‌ها بخشی از آن در اختیار استان همدان و افراد مستعد این استان قرار بگیرد.

وی هم‌چنین در پایان تاکید کرد: هنوز مشخص نیست جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان یا همدان برگزار شود و برای آن تصمیم‌گیری قطعی صورت نگرفته است و هم‌چنین لازم است بگوییم در رابطه با شهدای شاخص همدان همانند شهید همدانی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا فیلمی از زندگی‌نامه این اشخاص بزرگوار ساخته شود که مراحل مقدماتی آن انجام شده است.

مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز مطرح کرد: انشاءالله بتوانیم به تمام وعده‌های مطرح شده در این جلسه عمل کنیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن