Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نشان FPC و لوح سپاس جشنواره جورج بارکر کانادا از آن هنرمند همدانی شد

نشان FPC و لوح سپاس جشنواره جورج بارکر کانادا از آن هنرمند همدانی شد

علی ثقفی موفق به کسب نشان PFC در بخش طبیعت و لوح سپاس در بخش آزاد رنگی جشنواره بین المللی عکس جورج بارکر کانادا شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی ثقفی عکاس همدانی موفق به کسب نشان PFC در بخش طبیعت و لوح سپاس در بخش آزاد رنگی این جشنواره شد.
جشنواره بین المللی عکس جورج بارکر در کانادا برگزار شده و دارای مجوز (پاتروناژ) شماره ۲۹۸/۲۰۲۲ فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)، ۲۶۹-۲۰۲۲ انجمن عکاسی آمریکا (PSA) و Salon.Photo ۲۰۲۲-۰۶۱ است.

جورج بارکر (۱۸۴۴–۱۸۹۴) عکاس کانادایی-آمریکایی بود که بیشتر به خاطر عکس‌هایش از آبشار نیاگارا شهرت داشت. بارکر در لندن کانادا به دنیا آمد. او ابتدا نقاشی منظره را مطالعه کرد و پس از یک شکست مالی به عکاسی روی آورد. او آموزش عکاسی خود را با عکاس غربی-کانادایی جیمز ایگان آغاز کرد. او در ۱۸ سالگی استودیوی خود را در لندن افتتاح کرده بود. در ژوئیه ۱۸۶۲، او اولین سفر خود را به آبشار نیاگارا انجام داد. او هم در لندن کانادا و هم در شهر نیاگارا استودیو‌هایی به نام Barker's Stereoscopic View Manufactory and Photograph Rooms، داشت و به خاطر چاپ‌های بزرگ و استریوگرافی خود از آبشار در سراسر کشور شناخته شده بود. در سال ۱۸۶۶، در کنوانسیون انجمن عکاسان آمریکا که در سنت لوئیس برگزار شد، مدال طلای عکاسی منظره را به دست آورد. استودیوی نیاگارای بارکر در ۷ فوریه ۱۸۷۰ بر اثر آتش سوزی ویران شد، اما نگاتیو‌های او سالم ماندند. بارکر علاوه بر عکاسی منظره، سفر‌هایی به ایالات متحده داشت و بلایای طبیعی مانند گردباد لوئیزویل در سال ۱۸۹۰ و سیل جانستاون در سال ۱۸۸۹ را ثبت کرد. هنگامی که او در سال ۱۸۹۴ بر اثر بیماری کلیه درگذشت، او را "عکاس برجسته آبشار نیاگارا" توصیف کردند.

برگزارکنندگان به احترام او، نام این جشنواره را جشنواره عکس جورج بارکر گذاشته اند.

این جشنواره با حضور ۲۱۴ عکاس از سراسر جهان برگزار شد.

این نخستین دوره این جشنواره در کانادا بوده است.
جشنواره در ۶ بخش موضوع آزاد تک رنگ، آزاد رنگی، پرتره رنگی، عکاسی هوایی رنگی، طبیعت و گردشگری شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن