Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی سه روستای استان همدان در جشنواره سراسری دوستدار کتاب برگزیده شد

سه روستای استان همدان در جشنواره سراسری دوستدار کتاب برگزیده شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: سه روستا از این استان از بین ۲۸۵ روستای کشور در جمع ۱۰ برگزیده هشتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» قرار گرفتند.

به گزارش "همدان نیوز"، عاطفه زارعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هشتمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» سه روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان، ویان در شهرستان کبودراهنگ و شاهنجرین در شهرستان درگزین به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: ۲ روستای اشترمل و ویان در جمع برگزیدگان و روستای شاهنجرین در بخش روستای استمرار که فعالیت مستمر کتابخوانی دارد، قرار گرفتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: استان همدان همواره در سال‌های گذشته نیز در جمع برگزیدگان قرار گرفته و کتابداران کتابخانه‌های عمومی این روستاها قدردانی شدند.

وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان این دوره جشنواره ۲۸۵ روستا از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده و آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند که از این تعداد با بررسی آثار رسیده، ۵۲ روستا به مرحله داوری ملی رسیدند که پس از فرآیند داوری مجدد ۱۰ روستا به عنوان روستای برگزیده انتخاب شدند.

زارعی خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی بینش در روستای اشترمل، کتابخانه عمومی قدس در روستای ویان و کتابخانه عمومی آیت‌الله میرزاطاهر ربانی شاهنجرانی در روستای شاهنجرین به دلیل فعالیت‌های مختلف فرهنگی که با محوریت کتاب در این روستاها فعالیت داشته چراغ کتابخوانی را همواره در این مناطق روشن داشتند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی در روستاها اغلب یگانه مرکز فرهنگی در مناطق روستایی هستند و خدمات گسترده‌ای به روستا به ویژه کودکان، نوجوانان و بانوان روستا ارائه می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: داشتن کتابخانه و تعداد اعضا، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضا، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از جمله شاخص‌هایی است که بر اساس آن روستاهای برگزیده مشخص می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن