Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی رشد 56 درصدی جذب کتابخوان در همدان

رشد 56 درصدی جذب کتابخوان در همدان

مدیرکل کتابخانه های استان همدان از رشد ۵۶ درصدی جذب کتابخوان خبر داد و گفت: امسال در هفته کتاب بیش از هزار و ۱۰۰ عنوان برنامه تدوین شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، عاطفه زارعی اظهار داشت: از محل سفر ریاست جمهوری به استان اعتباری معادل 700 میلیارد ریال جذب شده که با تخصیص آن پیشرفت 50 درصدی در پروژه هایی همچون کتابخانه استاندارد اسدآباد و کتابخانه مرکزی همدان را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب امسال عنوان کرد: شعار هفته کتاب امسال «ما همانیم که می‌خوانیم» است.

زارعی همچنین روزشمار این هفته را معرفی و افزود: «روز کتاب، دانش‌آموز آینده»؛ «روز کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه»، کتاب، روز دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان» «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»؛ «کتاب، رسانه» و «زبان فارسی و کتاب»، «ناشران کتاب و صنعت نشر» از دیگر عناوین این هفته است.

وی با بیان اینکه روستای اشترمل و بازگشایی کتابخانه شهیدمدنی تویسرکان در این هفته افتتاح و بازگشایی می شوند، تاکید کرد: کتابخانه فجر صالح‌آباد با 300 متر مربع زیربنا بازسازی شده و بازگشایی مجدد می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های استان همدان از همکاری همکاری بانک پاسارگاد با این اداره کل خبر داد و افزود: کتابخانه‌های روستای دهپیاز و روستای کوزره با همکاری این بانک در دست اقدام است.

زارعی با بیان اینکه از 62 هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند، اظهار داشت: این میزان بالغ بر 40 نوع خدمات دریافت می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: حدود 700 هزار نسخه کتاب از ابتدای شروع طرح اهدای کتاب تاکنون به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اهدا شده که نشاندهنده نقش مردم در تامین منابع اطلاعاتی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن