Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سه بیماری شایع در کمین پلیس‌ها

سه بیماری شایع در کمین پلیس‌ها

معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا بیماری‌های قلبی و عروقی، اسکلتی و روان‌تنی را جزو شایع‌ترین بیماری‌ها در میان پرسنل این نیرو اعلام کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار سیدمحمدرضا سیداحمدیان درباره شایع‌ترین بیماری‌ ها میان پرسنل نیروی انتظامی اظهارکرد:‌ هنگام آغاز به کار افراد در نیروهای انتظامی تست‌های سلامت از آنان اخذ شده و در واقع افراد باید دارای یکسری ویژگی‌های روحی و روانی برای جذب شدن در ناجا باشند. پس از آن پرونده‌ سلامت پرسنل تشکیل شده و آنان تحت چکاب‌ و معاینات دوره‌ای قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به دلیل انجام همین اقدامات و تست‌های اولیه می‌توان گفت که تراز سلامتی در نیروی انتطامی کمی‌بالاتر از تراز موجود در جامعه قرار می‌گیرد، ادامه داد:‌ با این وجود با توجه به اینکه کار در نیروی انتظامی به عنوان شغلی پراسترس و پرمخاطره شناخته می‌شود، ممکن است بعضی از همکاران ما دچار بیماری‌هایی شوند که بیماری‌های روان‌تنی، عضلانی و اسکلتی و قلبی و عروقی از جمله آنهاست.

معاون بهداد ناجا با اشاره به معاینات دوره‌ای پرسنل، اظهار کرد:‌ در همین راستا معاینات دوره‌ای از پرسنل نیروی انتظامی انجام می‌شود، این معاینات برحسب سن افراد متفاوت است و در دوره‌های زمانی مختلفی انجام می‌شود به این گونه که پرسنل زیر 30 سال هر چهار سال یکبار، پرسنل دارای سن 30 تا 40 سال هر دو سال یکبار و پرسنل بالای 40 سال نیز هر سال تحت معاینات و چکاب‌های دوره‌ای قرار می‌گیرند.

سردار سید احمدیان درباره معاینات سربازان نیز گفت:‌ سربازان ناجا هم تحت معاینات قرار گرفته و در ابتدای ورود و آغاز خدمت پرونده‌ای پزشکی برایشان تشکیل می‌شود که مدارک و سوابق بیماریشان در آن درج می‌شود و در طول خدمت نیز اگر دچار مشکلی شوند می‌توانند با مراجعه به پزشکان نیروی انتظامی از خدمات درمانی استفاده کرده و اگر مشکلشان به گونه‌ای باشد که باید تغییری در نحوه خدمت سربازیشان انجام شده یا معاف شوند به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیه این تصمیمات تحت نظر شورای عالی پزشکی در ناجا انجام می‌شود، گفت:‌ همچنین تلاش شده تا پرسنل و سربازان در محیط‌هایی به کار گرفته شوند که متناسب با شرایط روحی و جسمی آنان باشد، به عنوان مثال اگر فردی دارای مشکل شنوایی باشد او از  از کار کردن در محیط‌های  پر سر و صدا معاف خواهد شد، یا حتی اگر درمورد سربازی تصمیم پزشک بر این باشد که نمی‌تواند پوتین به پا کند، او از پوشیدن پوتین معاف خواهد شد و موارد دیگری که در معاونت بهداد ناجا به آن اندیشیده شده است.

منبع: ایسنا

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن