Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث امدادرسانی آتش‌نشانان همدانی به 1600 حادثه/وقوع 206 آتش‌سوزی عمدی در مردادماه

مدیرعامل آتش نشانی همدان خبر داد:
امدادرسانی آتش‌نشانان همدانی به 1600 حادثه/وقوع 206 آتش‌سوزی عمدی در مردادماه

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه یک هزار و 598 عملیات مختلف انجام داده‌اند که این امارنسبت به 1311 عملیات انجام شده در مدت مشابه سال قبل 22درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی همدان، محمدرضا بیاناتی با این مطلب افزود: از تعداد هزار و 598 مورد عملیات انجام شده توسط فرشتگان نجات ، هزار و112 مورد مربوط به اطفاء حریق شامل؛ 479 مورد پوشش گیاهی، 91 مورد باغ و فضای سبز ، 77مورد کاربری مسکونی و 79 مورد وسایل نقلیه، 502 مورد کاربری تجاری و 237 مورد سایر کاربری‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه علت وقوع 728 مورد از آتش‌سوزی‌ها عمدی و 371 مورد غیرعمدی بوده است تصریح کرد: 1050 عملیات اطفاء حریق در محدوده شهری همدان و 62 مورد خارج از شهر همدان انجام شده است.

بیاناتی همچنین از انجام 486مورد عملیات امداد و نجات در 5 ماهه اول سال خبر داد و افزود: از این تعداد 89 مورد مربوط به مهار حیوانات، 68 مورد نجات حیوانات، 70 مورد رهاسازی افراد از داخل آسانسور، 35 مورد امداد و نجات مربوط به تصادفات رانندگی، 20 مورد گیرکردن انگشتر و زیورآلات در انگشت همچنین  آبگرفتگی با 18 مورد بیشترین تعداد عملیات امداد و نجات را شامل شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از مصدومیت 73 نفر و فوت 9 نفر در عملیات امداد و نجات و مصدومیت 8 نفر در عملیات مربوط به اطفاء حریق خبر داد و اضافه کرد: بیشترین تعداد مصدومان و افراد فوت شده مربوط به سوانح رانندگی بوده است.

وی با اشاره به 410 عملیات انجام شده در مرداد ماه سال جاری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 42 درصدی داشته است افزود: آتش‌نشانی همدان در این ماه 317 عملیات اطفاء حریق شامل 149 مورد پوشش گیاهی، 32مورد باغ و فضای سبز، 29 مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه، 14 کاربری مسکونی و 7 مورد کاربری تجاری در انجام داده اند.

محمدرضا بیاناتی با بیان این مطلب که علت وقوع 206 مورد از آتش‌سوزی‌های مرداد ماه عمدی و 100 مورد غیرعمدی بوده است اظهار کرد: 302 مورد از عملیات مربوط به اطفاء‌حریق در محدوده شهر همدان و 15 مورد خارج از شهر انجام شده است.

وی همچنین از انجام 95 عملیات امداد و نجات در مرداد خبر داد و گفت: نجات افراد محبوس در آسانسور 19 مورد، مهار حیوانات 19 مورد، نجات حیوانات 13مورد و نجات افراد محبوس در فضای بسته 13 مورد بیشترین میزان عملیات امداد و نجات در مرداد ماه را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با 9 ایستگاه به طور شبانه روزی آماده کمک رسانی به شهروندان  است؛ ضمن توصیه به رعایت نکات ایمنی به شهروندان از آنان خواست در هنگام مواجه شدن با حوادث با حفظ خونسردی با سامانه 125 تماس گرفته و پس از اعلام  نوع و نشانی دقیق محل حادثه اطمینان داشته باشند فرشتگان نجات در کمترین زمان ممکن به یاریشان خواهند شتافت.

بر اساس این گزارش طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی عملیات روز شنبه ششم شهریورماه شهروندان 420  بار با سامانه 125 تماس گرفته اند که از این تعداد تماس 8 مورد منجر به عملیات گردیده، 27 تماس جهت مشاوره و راهنمایی، 45 تماس اشتباه و متاسفانه 340 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

عملیات های انجام شده در این تاریخ شش مورد آتش سوزی شامل حریق منزل در سیزده خانه، دو مورد حریق باغ در دوراهی سد و پشت استانداری، نشت گاز خودرو در شورین، حریق کپسول در اعتمادیه و حریق عمدی پوشش گیاهی در انبار نفت بوده است. همچنین دو مورد عملیات امداد و نجات شامل مهار حیوانات در سعیدیه و فقیره توسط آتش نشانان به انجام رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن