Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تصادفات در شهریور ماه جان چند نفر را گرفت؟

تصادفات در شهریور ماه جان چند نفر را گرفت؟

سردار موسی امیری گفت: این تعداد کشته سه و 6 دهم نسبت به شهریور پارسال افزایش دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، جانشین رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی گفت که در مسافرت های شهریور ماه امسال 810 نفر از مردم در تصادفات جاده ای کشور جان باختند.

سردار موسی امیری افزود : این تعداد کشته سه و 6 دهم نسبت به شهریور پارسال افزایش دارد.

وی آمار زخمی های سوانح رانندگی در شهریور ماه سال جاری را 18 هزار و 600 نفر اعلام کرد.

سردار امیری گفت که در شهریور ماه امسال در مجموع بیش از 15 هزار و 250 فقره تصادف در جاده های کشور ثبت شد.

وی با اعلام این که بر اساس بررسی های صورت گرفته شهریور امسال در پنج سال گذشته پرتلفات ترین ماه کشور بوده است ، افزود: البته امسال به علت شرایط مناسب آب و هوایی، آمار سفرها نیز در کشور افزایش داشته است .

مازندران و فارس ، پرتلفات ترین

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه جاده های مازندران در تصادفات برون شهری یکی از پرتلفات ترین جاده های کشور در شهریور ماه بود ، گفت : استان های گلستان ، کرمان و کهکیلویه و بویراحمد نیز در رتبه بعدی میزان تلفات ناشی از تصادف های برون شهری قرار دارند.

وی افزود : در حوزه تصادف های درونی شهری نیز استان های فارس ، قزوین و هرمزگان به ترتیب بیشترین سوانح و تلفات را داشتند.

او ادامه داد : تلفات ناشی از سوانح رانندگی اعم از درون شهری و جاده ای در کشور بسیار جدی است و باید موضوع مدیریت سوانح رانندگی از سوی متولیان امر جدی گرفته شود.

سردار امیری گفت : البته مقصر بخشی از سوانح رانندگی خود مردم هستند که باید رعایت کنند و اگر بی توجهی استمرار یابد متاسفانه همچنان شاهد روند صعودی آمار سوانح و تلفات خواهیم بود.

واژگونی خودروها ، در صدر تصادفات

جانشین رئیس پلیس راهور واژگونی خودروها را مهم ترین نوع سوانح رانندگی در کشور دانست و گفت که 36 درصد تصادفات شهریور ماه امسال مربوط به واژگونی خودروها بوده است .

وی از سرعت غیرمجاز با 19 و انحراف به چپ خودروها با 16درصد به عنوان دیگر علل تصادفات در کشور یاد کرد .

سردار امیری بهبود وضعیت راههای کشور ، افزایش ایمنی خودروها با رعایت استانداردهای تعریف شده و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سه عامل اثرگذار بر کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در کشور دانست و بر ضرورت تحقق آنها تاکید کرد .

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن