Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جزییات قتل‌ عام 10 نفر در یک روستا

جزییات قتل‌ عام 10 نفر در یک روستا

جوان ٢٧ ساله با حمله به خانه پدرزن سابقش در روستای جهان‌آبادِ فهرجِ کرمان حمام خون به راه انداخت. این قاتل در اقدامی وحشیانه اعضای خانواده همسرش را به گلوله بست.

به گزارش "همدان نیوز"، کینه مرد جوان از خانواده همسرش او را به سرحد جنون رساند تا در اقدامی ناباورانه همه اهالی خانه شوهرخاله‌اش را به رگبار ببندد. بر اساس آخرین گزارش‌ها در این حادثه خونین ١٠ نفر کشته و ٥ نفر زخمی شدند که حال دو نفر از زخمی‌ها وخیم است. این در حالی است که داماد تیرانداز به نقطه نامعلومی گریخته و پلیس به دنبال ردی از این مرد جنایتکار است.

پنجشنبه خونین روستای جهان‌آباد

غروب پنجشنبه دوم دی‌ماه حوالی ساعت ١٨ ساکنان روستای جهان‌آباد از توابع شهرستان فهرج با صدای تیراندازی‌های مرد آشنا از خانه‌هایشان خارج شدند. صدای رگبار اسلحه قطع نمی‌شد. مردم روستا وحشت‌زده به سمت صدای تیراندازی رفتند که با صحنه هولناکی مواجه شدند. خانه یکی از اهالی روستا حمام خون شده بود، صدای ضجه‌های زنانه و گریه‌های بچه‌های معصوم، ناله‌هایی که به سختی شنیده می‌شد، بوی باروتی که همه فضا را پر کرده بود، همه حکایت از درگیری خونین داشت. درگیری کینه‌توزانه‌ای که آرامش را از روستای جهان‌آباد گرفت تا این روستای کوچک و دور افتاده از توابع شهرستان فهرج در مناطق شرقی استان کرمان خبرساز شود. تا ساعتی پس از وقوع این قتل عام خانوادگی همه اهالی این روستا و حتی مقامات محلی شهرستان فهرج در شوک این حادثه بودند تا خبرهای ضدونقیضی درخصوص این حادثه هولناک منتشر شود. اما با گذشت یک روز از این حادثه کم‌کم جزئیات بیشتری از آن منتشر شد.

همه روستای جهان‌آباد عزادار شد

«مادر آقای دامغانی تازه از بیمارستان مرخص شده بود. او چند وقتی در یکی از بیمارستان‌های کرمان بستری بود. روز حادثه هم عده‌ای از همسایه‌ها و اقوام برای عیادت به خانه آنها رفته بودند. به همین دلیل خانه آقای دامغانی خیلی شلوغ بود. قاتل چند دقیقه‌ای در خیابان منتظر بود که پدرزنش هم به خانه بیاید تا نقشه‌اش را عملی کند. وقتی پدرزنش وارد خانه می‌شود، شروع به تیراندازی می‌کند و این حادثه وحشتناک رقم می‌خورد.» اینها را  یکی از اهالی روستای جهان‌آباد درباره روز حادثه به «شهروند» می‌گوید.

او که ٧ نفر از اقوامش را در این حادثه از دست داده، درباره کشته‌شدگان این حادثه هم گفت: «در روستای جهان‌آباد همه با هم قوم و خویش هستند، به همین دلیل هم این حادثه نصف بیشتر روستا را عزادار کرده است. روز جمعه همه اهالی روستای جهان‌آباد در تشییع جنازه آنها شرکت کردند. حمیده، کریم، محمدجواد، سحر و معصومه دامغانی از اقوام دور ما هستند. مهدیه و راضیه حسنی، زینب و روژان غلوری و زینب بنی‌اسدی زن و بچه‌های عموزاده‌های من بودند که متأسفانه همه آنها در این حادثه کشته شدند.»

او همچنین با گله از نحوه امدادرسانی و انتقال مجروحان این حادثه گفت: «درست یک ساعت پس از وقوع این جنایت تازه پلیس به محل حادثه رسید. حدود نیم ساعت بعد هم اورژانس رسید. اما تعداد آنها کم بود، به همین دلیل هم از اورژانس جاده‌ای کمک گرفتند. اما زیاد فرقی هم نداشت؛ چون خیلی از آنها  در همان لحظه اول تیراندازی کشته شده بودند.» او اضافه کرد: «تا جایی که ما خبر داریم، یکی از مجروحان این حادثه هم که مادر آقای دامغانی بوده در بیمارستان پاستور بم فوت کرده است.»

داماد قاتل خلافکار بود

علیرضا یکی دیگر از اهالی روستای جهان‌آباد درباره این قتل عام خانوادگی به «شهروند» می‌گوید: «روز حادثه یک مراسم عروسی در روستا بود، وقتی صدای تیراندازی را شنیدم، فکر کردم مربوط به آن مراسم عروسی است؛ اما بعد از چند دقیقه متوجه شدم که صدای تیراندازی از خانه آقای دامغانی است.»

او ادامه داد: «قاتل با خانواده زنش فامیل بود. درواقع دختر آقای دامغانی، با پسرخاله‌اش ازدواج کرده بود؛ اما چند ماه پس از ازدواج مشکلاتشان شروع شد. داماد آنها آدم درستی نبود، خلافکار بود، همه کاری می‌کرد از قاچاق آدم گرفته تا کارهای خلاف دیگر، آقای دامغانی هم وقتی متوجه این قضیه شد، می‌خواست طلاق دخترش را بگیرد؛ ولی تا جایی که ما خبر داریم در سر طلاق و مهریه با هم مشکل داشتند، قاتل چند بار خانواده دامغانی را تهدید کرده بود. تا این‌که بالاخره نقشه شیطانی‌اش را عملی کرد. «تقریبا همه مردم روستا می‌دانستند که داماد این خانواده با آنها مشکل دارد. او از راه خلاف زندگی می‌کرد و همین مسأله هم باعث شده بود تا آقای دامغانی دنبال طلاق دخترش باشد.»

این در حالی است که با گذشت ٢٤ ساعت از وقوع این حادثه، هنوز عامل این جنایت هولناک دستگیر نشده است؛ اما برخی شنیده‌ها از فرار قاتل به سمت مرزهای شرقی کشور حکایت دارد. با این حال هنوز خبر رسمی درخصوص دستگیری یا  یافتن ردی از قاتل منتشر نشده است.

اختلاف خانوادگی جان ١٠ نفر را گرفت

براساس اعلام مقامات قضائی شهرستان فهرج اختلاف خانوادگی مرد جوان با همسر و خانواده همسرش علت اصلی این جنایت بوده است. ابوذر داوریان، رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج یک روز پس از وقوع این جنایت هولناک با تأیید خبر کشته‌شدن ١٠ نفر توسط اهالی یک خانواده و همسایه‌هایشان در روستای جهان‌آباد از توابع این شهرستان، درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: «قاتل حوالی ساعت ١٧ تا ١٨ دوم دی ماه با مراجعه به خانه پدر همسرش که شوهرخاله‌اش نیز بود وی را به قتل می‌رساند. قاتل سپس به داخل خانه می‌رود و تمامی  افراد داخل خانه به‌ غیر از همسرش را به رگبار می‌بندد و با توجه به این‌که تعدادی از همسایه‌ها  نیز برای عیادت یک بیمار در داخل خانه آمده بوده‌اند، آمار کشته‌ها افزایش پیدا می‌کند.»

ابوذر داوریان درباره انگیزه اصلی این جنایت خانوادگی هم گفت: «قاتل «ش. ن» جوانی ٢٧ ساله و دارای سابقه کیفری است و از یک‌ سال‌ونیم قبل با شخصی به نام «ر. د» ازدواج می‌کند و از ابتدای زندگی مشترک با همسرش دچار اختلافات متعدد زناشویی بوده است و انگیزه و علت اصلی این جنایت هم همین اختلافات خانوادگی بوده است که قاتل با همسر و خانواده همسرش داشته است.»

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج درباره هویت کشته‌شدگان این حادثه گفت: «در این حادثه تلخ ١٠ نفر ازجمله پدر، مادر، تعدادی از فرزندان و همسایه‌های  خانواده به‌ قتل می‌رسند و تعداد چهار نفر برای درمان به بیمارستان پاستور بم اعزام شده‌اند.»

حال دو نفر از مجروحان وخیم است

همه مجروحان و قربانیان این حادثه خونین به بیمارستان پاستور بم منتقل شدند. این بیمارستان علی‌رغم فاصله نسبتا زیادی که با روستای جهان‌آباد داشته، نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محل وقوع جنایت بوده است. علی صدیقی، رئیس بیمارستان پاستور شهرستان بم درباره قربانیان کشتار خانوادگی روستای شهرستان فهرج که به این مرکز درمانی منتقل شدند، گفت: «در حادثه روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج ١٥ نفر به بیمارستان منتقل شدند که ١٠ نفر از آنها قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخته بودند.» او ادامه داد: «بلافاصله عملیات احیا و اقدامات درمانی لازم برای پنج مصدوم این حادثه انجام شد.»

رئیس بیمارستان پاستور شهرستان بم درباره وضع مجروحان این حادثه گفت: «در میان مصدومان دو کودک بودند که خوشبختانه مشکل آنها آنچنانی نبود و با درمان سرپایی در بیمارستان بستری شده و دیروز جمعه به‌طور کامل مرخص شدند.»

او ادامه داد: «سه مجروح دیگر که هر سه نفر آنها زن هستند بلافاصله به اتاق عمل منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند. گلوله از بدن آنها خارج شده و دو نفر از این مصدومان نیز هم‌اکنون در ICU بستری هستند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. یک نفر دیگر نیز حال مساعدی دارد و در بخش جراحی بستری است.»

منبع: شهروند

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن