Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث هشدار پلیس به فعالان مجازی چهارشنبه سوری

هشدار پلیس به فعالان مجازی چهارشنبه سوری

رئیس پلیس فتا در خصوص برخورد با فروشندگان مواد محترقه در نزدیکی چهارشنبه سوری گفت: برخورد با عوامل اصلی خرید و فروش مواد محترقه برای چهارشنبه سوری که در دنیای مجازی فعالیت می‌کنند انجام خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا در حاشیه اولین همایش ملی رویارویی با جرائم سایبری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جرائم نوظهور قوانین هم باید به روزرسانی شود ما در زمینه فیلترشکن‌ها و ... با قانون‌های قدیم برخورد می‌کنیم. پلیس با توجه به این قوانین نمی‌تواند برخوردی قاطع داشته باشد.

رئیس پلیس فتا با اشاره به افزایش جرائم دنیای مجازی خاطرنشان کرد: در خصوص جرائم سایبری با افزایش 63 درصدی روبرو بودیم ما چالش‌های اساسی در بسیاری از حوزه‌ها مانند برنامه‌های پیام‌رسانی داریم.

وی با اشاره به ساماندهی کانال‌های تلگرامی ادامه داد: در خصوص کانال‌هایی که بیشتر از 5 هزار عضو داشتند ثبت نام انجام شد و در ادامه هم باید سایر کانال‌ها ثبت نام خود را تکمیل کنند.

هادیانفر با اشاره به افزایش تعداد روزها در کشف جرائم گفت: تجربه جدیدی که با آن روبرو هستیم مربوط به جرائم نوظهور است در گذشته کشف جرائم 4 روز طول می‌کشید ولی اکنون کشف جرائم به 44 روز افزایش پیدا کرده است.

رییس پلیس فتای ناجا درباره پول مجازی نیز گفت: در دنیا 63 نوع پول مجازی وجود دارد که برخی از کشورها آزاد و در برخی از کشورها ممنوع است، اما در کشور ما هنوز قانون خاصی وجود ندارد و مشاهده می‌شود که یک نوع از این پول در بازار سیاه کشور ما تا 1000 دلار هم به فروش می‌رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن