Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث 18 درصد از جان‌باختگان تصادفات در همدان زیر 20 سال بودند

18 درصد از جان‌باختگان تصادفات در همدان زیر 20 سال بودند

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: احداث آزاد راه ، بزرگراه و گسترش راه های مواصلاتی استان موجب کاهش تصادفات جاده ای شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی در مراسم گردهمایی و تجلیل از دست اندرکاران و تلاش گران ارتقاء ایمنی راه ها در سفرجاده ای اظهار کرد: براساس آمارهای ارائه از فوت شدگان حوادث ترافیکی استان همدان در سال گذشته 50 درصد بین 20 تا 50 ساله بودند که از این تعداد 73 درصد مرد و 27 درصد زن بودند.

وی افزود: 18 درصد جان باختگان سال گذشته در استان همدان زیر 20 سال ، 15 درصد 21 تا 30 سال، 20 درصد 31 تا 40 سال، 15 درصد 41 تا 50 سال ، 13 درصد 51 تا 60 سال و 19 درصد بالای 60 سال سن داشتند.

وی با بیان اینکه چهار عامل انسانی، راه، وسایل نقلیه و شرایط جوی زمینه ساز تصادفات می باشد، تصریح کرد: همچنین مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشورهای توسعه یافته فزونی خودروها، عدم مهارت رانندگی، عدم زیرساخت های ارتباطی و مواصلاتی و سایر عوامل دیگر می باشد.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در سال 85 تصادفات برون شهری استان همدان منجر به فوت  667 نفر شده است که در سال گذشته به 358 نفر تقلیل پیدا کرده است که به طور سالانه 6/4 درصد تصادفات جاده ای کاهش داشته است.

عزیزی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات جاده ای ارتقای فرهنگ ترافیکی است، خاطرنشان کرد: احداث بزرگراه ها ، آزاد راه ها و گسترش راه های مواصلاتی استان از دیگر عوامل کاهش تصادفات جاده ای است.

وی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با همکاری پلیس راه 106 نقطه حادثه خیز را شناسایی و 36 نقطه اصلاح شده که به 70 نقطه حادثه خیز کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: 49 درصد تصادفات برون شهری استان همدان به دلیل واژگونی خودرو است که از میانگین کشوری بالاتر است .

عزیزی از کاهش 46 درصدی حوادث ترافیکی از سال های 85 تا 95 خبر داد و بیان داشت: همچنین23 درصد تصادفات جاده ای ناشی از سرعت غیر مجاز بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات برون شهری باید نیوجرسی را جایگزین گاردریل کرد ، گفت: برابر با دستورالعمل مصوب شده، باید از نیوجرسی به عنوان حفاظ مطمئن در محورهای استان استفاده شود و نسبت به جمع آوری گاردریل عامل تشدید کننده تصادفات اقدام شود.

بهروز کارخانه ای، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: چهار عامل انسان، جاده، شرایط آب و هوایی و وسیله نقلیه عامل تصادف جاده ای هستند.

وی افزود: 100 درصد عوامل تصادفات جاده ای عامل انسانی است چرا که انسان باید بداند در چه لحظه ای حرکت و توقف کند .

وی تصریح کرد: در جهان سالانه یک میلیون و 240 هزار نفر به علت حوادث سوانح جاده ای فوت می کنند و در زمانی که شرایط جوی تغییر و گرم می شود مرگ و میر ناشی از تصادفات افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: طی سال های 90 تا 94 در محور نهاوند- فیروزان 197 مورد حادثه ایجاد شده که از این تعداد 91 مورد مرتبط با حوادث اقلیمی بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن