Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در همدان

کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 800 تیم و واحدهای گشتی در طرح زمستانی پلیس راه و سازمان‌های امدادی در محورهای مواصلاتی خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح پیش از ظهر امروز در رزمایش مشترک طرح زمستانی پلیس راه و سازمان‌های امدادی، اظهار کرد: با توجه به اقدامات در سطح کشور طی چند سال اخیر در حوزه خدمات‌رسانی ترافیکی اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.
وی به تلفات تصادفات جاده‌ای 28 هزار نفری طی چندسال قبل اشاره کرد و گفت: با اقدامات مجاهدانه غریب به 10 هزار تلفات تصادفات جاده‌ای کاهش یافت که این مهم توسط همه دستگاه‌ها، مسوولان و رعایت انضباط اجتماعی توسط مردم و شهروندان محقق شد.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: امروز آمار 17 هزار نفر در تلفات تصادفات جاده‌ای آمار بالایی است که به منظور کاهش این آمار و به ویژه مشارکت دادن مردم و مخاطبان از شهروندان و رانندگان، توجه بیشتر به این قشر و تلاش بیشتر در حوزه آموزش توسط همگان را می‌طلبد.
وی با تأکید بر اینکه آمار بالای تلفات تصادفات جاده‌ای، هزینه‌های بسیاری به جامعه تحمیل می‌کند، افزود: گرچه جبران این هزینه سخت است اما هزینه‌های روحی، روانی و معضلات اجتماعی آن قابل جبران نیست و همت بالایی برای توفیقات در این حوزه می‌طلبد.
سردار کامرانی‌صالح با اشاره به تردد ده‌ها میلیونی خودرو طی سال جاری در محورهای مواصلاتی، تصریح کرد: ترددها نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته و شاهد کاهش 15 درصدی در تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی در استان هستیم؛ در حوزه درون شهری و برون شهری، 15 درصد کاهش تصادفات گزارش شد.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در حوزه تصادفات بوده و اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و مسوولان باید پای کار باشند، ادامه داد: باید سهم مشخص شود به اعتقاد من یکی از موضوعات مهم سهم مردم است و بیش از 50 درصد تصادفات خطای انسانی است و سهم مردم در این خصوص مشخص است.
فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: البته سهم آموزش همگانی و توجه به موضوعات انضباط اجتماعی قطعاً نقش تاثیرگذاری در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای دارد.
وی شعار پلیس را پلیس جامع محور دانست و یادآور شد: استفاده از IT و تکنولوژی که اجتناب‌ناپذیر است در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای بسیار تأثیرگذار بوده است؛ دوربین های کنترلی نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.
سردار کامرانی‌صالح در ادامه با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش، اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار خوب در حوزه پلیس حرفه‌ای و جامع محور در حوزه تحقیقات بوده است؛ استفاده از پژوهش‌های علمی در کاهش جرایم و تصادفات بوده که در این راستا پژوهش‌های خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: در این راستا با توجه به شعار پلیس در کشف علمی جرم باید بتوانیم در استفاده از حوزه IT و به کارگیری تجهیزات الکترونیکی، کاهش تصادفات را که از معضلات بزرگ در حوزه انضباط اجتماعی است داشته باشیم.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: بیش از 800 تیم و واحدهای گشتی از حوزه پلیس راه، راهداری، راهور، انتظامی، اورژانس، حمل و نقل‌ و...، خدمات شایسته‌ای در محورهای مواصلاتی ارائه می‌دهند؛ از افتخارات ما مدیریت حوادث و اتفاقات است.
وی با اشاره به آمادگی خوب مدیریت بحران استان، افزود: با توجه به اجرای طرح زمستانی آمادگی برای ارائه خدمات در 13 دوره یک هفته‌ای به ویژه در گردنه‌های همه‌کسی، اسدآباد و آوج وجود دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن