Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث همسر سابق به دلیل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان همدان:
همسر سابق به دلیل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با ایجاد مزاحمت در یکی از ‌شبکه‌های اجتماعي براي همسر سابقش مشکل ايجاد کرده بود با تلاش مأموران پلیس  فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی شناسایی عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسي اظهارات شاکيه مشخص گردید، شخصی با هویت پنهان با ورود به قسمت پیام خصوصی در یکی از شبکه‌های اجتماعي اقدام به انتشار الفاظ رکیک، تهمت و هتک حیثیت علیه شاکیه و خانواده ایشان نموده است که این امر باعث خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی شده است.

اين مقام ارشد انتظامي بیان‌کرد: کارشناسان اين پليس با حساسيت نسبت به پيگيري موضوع مطروحه اقدام و با به کارگيري شگردهاي فنی و پليسي، متهم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام محترم قضايي نامبرده را دستگير کردند.

سرهنگ سرخوش گفت: متهم که همسر سابق شاکیه بوده در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و اظهار نمود، زمانی که فهميدم ايشان با کس ديگري قرار ازدواج گذاشته‌اند با هدف انتقام جویی و کینه‌ای که از شاکیه داشتم اقدام به این کار نموده‌ام که از این کار خود پشیمان هستم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که بارها گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود. 

وی به کاربران توصيه کرد:شهروندان در نظر داشته باشند به دنبال انتقام جویی اختلافات خانوادگی از طریق فضای مجازی نباشند و مراتب را از طریق مشاوره کنترل و حل نمایند.

سرهنگ سرخوش در پایان گفت: همچنین کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن