Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای سایبر

رئیس پلیس فتا استان همدان خبر داد:
شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای سایبر

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: فردی که با دسترسی به تصاویر خصوصی و خانوادگی شهروند همدانی اقدام به انتشار آن در فضای‌ مجازی نموده بود،دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پي شكايت يكي از شهروندان همدانی مبني بر انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، موضوع در دستور كار پلیس فتا استان قرار گرفت.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم با هویت معلوم شناسایی و برابر دستور قضایی دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: متهم که از اقوام همسر شاکی بود در بازجویی اولیه هر گونه ارتباط خود را با موضوع انکار نمود که پس از رویارویی با ادله‌های انکار ناپذیر رایانه‌ای به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان نمود.

وی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده متشکله به دادسرای عمومی وانقلاب همدان معرفی و در نهایت قرار مناسب وقانونی برای وی صادر گردید.

این مقام مسئول افزود: به شهروندان توصیه می‌گردد در نگهداری اطلاعات خصوصی وخانوادگی نظیر عکس‌ها وفیلم‌ها دقت لازم را داشته و از نگهداری آن بر روی تجهیزات الکترونیکی نظیر گوشی‌های هوشمند و حافظه‌های قابل سرقت خودداری و یا حداقل با استفاده از نرم افزارهای مطمئن آنها را رمز نگاری نمایند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد در خاتمه افزود: شهروندان محترم در صورت مواجهه با موارد مشابه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی  ویا با مراکز پلیس فتا در سراسر کشور در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن