Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث استقرار 50 ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد؛
استقرار 50 ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان همدان

فرمانده انتظامی استان با اشاره به لزوم برقراری امنیت شهروندان ومسافران در ایام نوروز گفت: 50 ایستگاه انتظامی و راهور در محورهای مواصلاتی و سطح شهر در ایام نوروز مستقر است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار" کامرانی‌صالح " در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با توجه به افزایش آگاهی‌ها سطح صدمات و آسیب‌ها در چهارشنبه آخر سال کاهش یافته است، اظهار کرد: این مهم با همراهی خانواده‌ها و توجه جوانان محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به کاهش آمار آسیب‌ها و صدمات در چهارشنبه پایان سال، سال گذشته 126نفر در استان همدان آسیب دیدند، گفت: این امر آسیب‌های روحی و روانی بر خانواده‌ها داشته است؛ خانواده‌ها و افراد با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، توجه و نظارت داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها در راستای چهارشنبه پایان سال انجام شده و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها در این خصوص صورت گرفته که در برخی نقاط سطح شهر محدودیت ترافیکی و حضور پلیس در کنار مردم را خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر عده‌ای قصد هنجارشکنی در ایام پایانی سال را داشته باشند قطعاً با آنها برخورد خواهد شد، افزود: افراد هنجارشکنی که طی این مدت بازداشت شوند تا پایان نوروز در بازداشت می‌مانند.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به توفیقات و اقدامات صورت گرفته در سال جاری، تصریح کرد: کشف 2 میلیون عدد انواع مواد محترقه و چند تن مواد پیش‌ساز برای تهیه مواد محترقه از آن جمله بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به آغاز طرح اولیه حوزه ترافیک از24 اسفندماه، خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز بیش از 50 ایستگاه انتظامی و راهور در محورهای مواصلاتی، سطح شهر و تفرجگاه‌ها مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از405 واحد گشت موتوری، خودرویی و پاس پیاده در سطح استان برای ایجاد آرامش و امنیت مطلوب فعال خواهند شد، یادآور شد: امیدواریم نوروز 97، نوروز خوبی برای همه مردم باشد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به استفاده از بیش از یک هزار نفر پلیس افتخاری در حوزه‌های مختلف به منظور ایجاد امنیت طی ایام نوروز، اظهار کرد: پلیس 110 تاکنون پیگیری‌ها و خدمات خوبی تا کنون داشته و ادامه خواهد داشت؛ 197 نیز آماده پاسخگویی 24 ساعته است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر طرح‌های متعددی در طول سال انجام و 66 هزار و 342 کیلوگرم (بیش از 6 تن و 300کیلوگرم) مواد مخدر در استان کشف شده است که از این میزان کشفیات بخشی نیز مربوط به سایر استان‌ها بوده است.

وی به کشف بیش از 20 میلیون عدد انواع قرص‌های روانگردان غیرمجاز اشاره کرد و افزود: 85 باند نیز منهدم و بیش از هشت هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر و با معتادان متجاهر برخورد شد.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه در بحث ساماندهی شبگردها، نگهبانان و سرایداران نیز بیش از پنج هزار نفر در استان ساماندهی شدند، تصریح کرد: در حوزه مبارزه با سرقت، انهدام 32 باند و شناسایی و دستگیری 375 سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای صورت گرفت.

وی در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز یادآور شد: در بحث کالای قاچاق با 21 درصد افزایش کشفیات به ارزش ریالی بیش از 164 میلیارد تومان، چهار هزار پرونده تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه 98 فقره پرونده‌های تشکیل شده در بحث کالای قاچاق بالای 100 میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه 88 درصد افزایش داشته است.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به تشکیل 372فقره پرونده قضائی در حوزه شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: 258نفر از مجرمان اینترنتی شناسایی و دستگیر شدند که افزایش 37 درصدی داشته است؛ بیشتر دستگیری‌ها در این خصوص شامل تهدید، مزاحمت، اخاذی از خانواده‌ها و برداشت غیرمجاز از حساب افراد بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: پلیس در کنار اقدامات مقابله‌ای، اقدامات پیشگیرانه نیز داشته که در حوزه مشاوره بیش از پنج هزار و 800 فقره پرونده منجر به مصالحه دائمی شده است؛ آموزش بیش از 330 هزار نفر از مخاطبان به ویژه در مراکز آموزشی، مدارس، مساجد و ادارات صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه معاونت بهداشتی نیز 110 هزار نفر ارائه خدمات به شهروندان و همکاران پلیس بوده است، یادآور شد: اقدامات مذکور تنها بخشی از تلاش و مجاهدت‌ها در بخش‌های مختلف بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: تأمین امنیت اماکن گردشگری در بحث انتظامی، امنیتی و ترافیکی در دستور کار است و قرارگاهی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

سردار کامرانی صالح در خصوص اجرای طرح‌ها با توجه به ایام پایانی سال، اظهار کرد: طرح‌ها در بلوار ارم، بلوار فرودگاه و دیگر مسیرها همچون سال‌های گذشته اجرا و محدویت‌هایی خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه با اشاره به ثبت بیش از 18 هزار تماس شهروندان در سامانه 197، ادامه داد: با توجه به این آمار شاهد افزایش 20 درصدی رضایتمندی مردم هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن