Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف یک قلاده گرگ در همدان

کشف یک قلاده گرگ در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اظهار داشت: یک قلاده گرگ از منزل یکی از روستاییان در منطقه سنگستان این شهر کشف شد.

به گزارش "همدان نیوز"، بهاره نوری صفا بیان کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر زنده گیری و نگهداری گرگ در یک منزل مسکونی، با حکم قضایی و با همراهی ماموران انتظامی این منزل بازرسی شد.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در جریان این بازرسی یک قلاده گرگ یک و نیم ساله را کشف کردند که پس از تیمار و معاینه بدنی توسط دامپزشک، تحویل باغ وحش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: این فرد مدعی بود که یک روز پیش گرگ را در دامن طبیعت گرفته و قصد داشت موضوع را به عوامل محیط زیست اطلاع رسانی کند.

نوری صفا افزود: آثار به جا مانده از قلاده بر گردن گرگ گویای این بود که این گونه جانوری سه ماه پیش زنده گیری شده است.

وی بیان کرد: وضعیت نامناسب محل نگهداری منجر به لاغر و ضعیف شدن این گونه جانوری شده بود و این گرگ گرسنه با توجه به اینکه توان زندگی در طبیعت را ندارد تحویل باغ وحش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: برخی روستاییان با زنده گیری گرگ و تلفیق با سگ، نسل جدیدی با عنوان گرگاس را به وجود می آوردند.

نوری صفا تاکید کرد: گرگاس و گرگ به علت نزدیک شدن و زندگی در جامعه انسانی ، بسیار خطرناک تر از دیگر گرگ هایی هستند که در طبیعت زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه حیوانات وحشی همواره از انسان هراس دارند اضافه کرد: در صورت نزدیک شدن و زندگی گونه های وحشی در جوامع انسانی، ترس آنها فروکش کرده و در صورت فراهم بودن فرصت به دام، احشام و حتی کودکان و کهنسالان حمله می کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن