Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث هکر تلگرام شهروندان نهاوندی به دام افتاد

هکر تلگرام شهروندان نهاوندی به دام افتاد

رئیس پلیس‌ فتا شهرستان نهاوند گفت: فردی‌ که تلگرام شخصی برخی‌ از شهروندان نهاوندی را هک و مورد بهره‌برداری غیرمجاز قرار داده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا نهاوند شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سروان رضا ساجدی‌فر در تشریح این خبر گفت: درپی شکایت یکی‌ از شهروندان نهاوند مبنی بر این‌که فردی ناشناس اقدام به استفاده از تلگرام وی و ارسال پیام به مخاطبین‌شان بدون اطلاع کرده است، شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسي اظهارات شاکيه مشخص شد شخصی با هویت نامشخص با استفاده از روش‌های خاص و فنی اقدام به هک و استفاده غیر مجاز از تلگرام شاکی کرده که این امر باعث سلب آسایش خانواده شده است.

اين مقام انتظامي بیان کرد: کارشناسان اين پليس با حساسيت ویژه نسبت به پيگيري موضوع مطروحه اقدام و با به‌ کارگيري شگردهاي فنی و پليسي، متهم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام محترم قضايي نامبرده‌ را دستگير کردند.

سروان ساجدی‌فر گفت: کارشناسان طی بررسی‌های انجام شده و تحقیق از متهم، متوجه شدند از همان طریق به تلگرام چند نفر دیگر از کاربران نهاوندی  دسترسی پیدا کرده است، متهم پس از رویت ادله و مدارک کافی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را صرفاً سرگرمی اعلام کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی ملزم رعایت برخی نکات می‌باشد، گفت: داشتن دانش بالا نمی‌تواند مجوزی برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعات دیگران باشد و از نظر قانون این امر جرم بوده و مجازات برای آن در نظر گرفته شده است.

سروان ساجدی‌فر یادآور شد: همچنین کاربران دیگر باید علم و دانش خود در زمینه فضای سایبر را افزایش داده و مانع از دسترسی دیگران به اطلاعات موجود خود در فضای سایبر شوند.

رئیس پلیس فتا شهرستان نهاوند یادآور شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌ روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن‌را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارش‌هاي مردمي باما در ميان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن