Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث فریب تبلیغات دروغین فروش کالا در فضای مجازی را نخورید

فریب تبلیغات دروغین فروش کالا در فضای مجازی را نخورید

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی با روش‌های مختلف ، اظهار داشت : فروش اجناس زیر قیمت بازار ، یکی از شیوه های جدید کلاهبرداران سایبری است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ احمد ساکی بیان داشت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی ضمن مراجعه به پلیس فتا گفت جهت خرید اثاثیه منزل مبلغی به عنوان بیعانه به حسابی واریز نموده ، ولیکن جنس خریداری شده برای وی ارسال نشده و فروشنده نیز شماره تلفن خود را از دسترس خارج کرده است .

این مقام مسوول گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم و تحویل وی به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش شدند.

سرهنگ ساکی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات دروغین و وسوسه کننده در فضای مجازی را نخورند و جهت هرگونه خرید حتما از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) باشند، خرید کنند ؛ بعلاوه در خریدهای خود بهتر است تا جنس خریداری شده را تحویل نگرفته‌اند مبلغی جهت پیش پرداخت به فروشنده پرداخت نشود.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در خاتمه گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن