Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث هتک حیثیت فامیلی در اینستاگرام

هتک حیثیت فامیلی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت و مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار داشت: تجاوز به شأن و شخصیت و آبروی افراد بی‌شک از جرایم مهم بوده که پلیس به صورت ویژه به آن رسیدگی می‌کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر اظهار داشت: در پى شکایت یکی از شهروندان مبنى‌ بر هتک حیثیت و توهین از سوى یکی از اعضای فامیل در یکی از صفحات اینستاگرام، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.
وی افزود: باتوجه به اظهارات شاکی، ‌کارشناسان پلیس‌فتا اقدامات خود را آغازکردند و پس از بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با انتشار تصاویر در یکی از صفحات اینستاگرامی باعث هتک حیثیت شاکی شده است.
این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان  پلیس با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام کردند و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و ضمن دستگیری، وی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.
رئیس پلیس فتا استان همدان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن