Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سازنده پیج جعلی اینستاگرام در ملایر دستگیر شد

سازنده پیج جعلی اینستاگرام در ملایر دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه کرد و مدعی شد که شخصي ناشناس صفحه‌اي جعلي بنام بنده در شبکه اجتماعي اينستاگرام ساخته که در آن توسط عکس‌هاي شخصي وی سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت کرده است، لذا رسیدگی به این  پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس فتا ملایر قرار گرفت.
وی افزود:با بررسي‌هاي تخصصي انجام‌شده و انجام اقدامات فني در فضاي مجازي، هويت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وي در شهرستان ملایر کشف شد؛ در ادامه با اخذ مجوز مقام قضايي و اعزام تيمي از مأموران پليس، متهم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد. 
سرهنگ سرخوش نهاد بيان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابي بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابي اعتراف کرد و گفت : باانگیزه شخصی ، عکس‌ شاکیه را از روي حساب کاربري‌اش کپي کرده و صفحه‌اي بانام وي ايجاد کردم. 
اين مقام انتظامي گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌هاي اجتماعي يکي از شايع‌ترين جرائم حوزه فضاي مجازي مي‌باشد؛ لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است. 
رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد‌ : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن