Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث عامل انتشار تصاویر نامتعارف در ملایر شناسایی شد

عامل انتشار تصاویر نامتعارف در ملایر شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به اینکه انتشار هرگونه محتوای نامتعارف اخلاقی اعم از کلیپ و تصاویر در فضای‌مجازی یک عمل مجرمانه است گفت: در این راستا متهمی در شهرستان ملایر از توابع استان دستگیر شدند. 

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس قتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش مستمر فضای مجازی صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام به انتشار کلیپ و تصاویر نامتعارف اخلاقی می کرد و موجب نارضایتی فعالان اجتماعی شده بود؛ شناسایی کردند.
این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مالک صفحه اینستاگرامی مذکور پسر جوان به هویت معلوم ساکن یکی از شهرهای استان همدان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی متهم دستگیر شد و هنگامی که با مدارك و مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف کرد.
وی با اشاره به تحویل متهم  به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش ، تصریح کرد : بر اساس ماده 14 قانون جرائم رایانه ای هركس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله كند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری كند، به حبس از نود و یك روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
رئیس پلیس قتا استان همدان از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن