Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف هزار و ۵۰۰ شئ تاریخی غیرمجاز در همدان

کشف هزار و ۵۰۰ شئ تاریخی غیرمجاز در همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان گفت: طی شش ماه نخست امسال یک هزار و ۵۰۹ قلم اشیا اصل و بدل تاریخی در استان همدان کشف و ضبط شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد حاجی‌عزیزی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی شش ماهه اول سال جاری عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف یک هزار و ۵۰۹ قلم اشیا اصل و بدل تاریخی در سطح استان شده‌اند.
سرهنگ حاجی عزیزی در ادامه افزود: در طول این مدت پنج دستگاه فلزیاب کشف و ضبط و ۶١ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز، خرید و فروش اشیا تاریخی و فلزیاب غیرمجاز دستگیر شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان‌های ملایر با دستگیری ٢٧ نفر، اسدآباد ١٧ نفر و رزن هشت نفر است.
وی بابیان اینکه با ٣٧ سایت اینترنتی متخلف نیز از طریق دادستانی کل کشور در این زمینه در استان همدان برخورد شده است؛ عنوان کرد: طی شش ماه گذشته ۴۵ گشت تلفیقی و عملیات مشترک با نیروی انتظامی و۶۰ جلسه تعامل و همکاری با ناجا، انجمن‌های میراث فرهنگی و دستگاه‌های دولتی ذیربط و مراجع قضائی انجام شده است.
حاجی عزیزی تأکید کرد: رویکرد اصلی یگان حفاظت، توسعه مشارکت‌های مردمی و دخالت دادن مردم به خصوص ساکنان بومی هر منطقه در موضوع حفاظت آثار فرهنگی است و مرکز پیام این یگان با شماره تماس ٣٢۵٢٨٠٣٠ به صورت ٢۴ ساعته آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن