Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اعتراف چهار سارق به ۳۵ فقره سرقت در همدان

اعتراف چهار سارق به ۳۵ فقره سرقت در همدان

فرمانده انتظامي استان همدان از دستگيري سارقان حرفه اي منازل و کشف 35 فقره سرقت در شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سردار سلمان امیری در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت هاي منزل طي چند روز گذشته در شهرستان  همدان و گزارش و مراجعه شهروندان به کلانتري12، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران اين کلانتري قرار گرفت.
وی افزود: پس از تشکيل جلسه و طرح و بررسي اين موضوع ، تيم ويژه اطلاعاتي و عملياتي از ماموران با تجربه و خبره کلانتري12 شهرستان تشکيل و اقدامات پليسي براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان آغاز شد.
سردار امیری خاطر نشان کرد: ماموران پس از بررسي هاي همه جانبه و معاينه محل هاي سرقت، با برقراري گشت هاي ويژه محسوس و نامحسوس و انجام رصد اطلاعاتي و شيوه و شگردهاي خاص پليسي، مخفيگاه و پاتوق اعضاي سارقان را در منزلي در سطح شهرهمدان شناسايي کردند.
وي گفت: ماموران پس از زير نظر قرار دادن سارقان و تعقيب و مراقبت هاي گسترده، پس از هماهنگي هاي لازم با مراجع قضائي به مخفيگاه سارقان اعزام و طي عملياتي شبانه، متهمان را که 4 نفر بودند به صورت غافلگيرانه دستگير و جهت بازجويي و تحقيقات به کلانتري12 منتقل کردند.
سردار امیری گفت: متهمان در بازجویی های پلیسی، به بيش از 35 فقره سرقت منزل و داخل خودرو و دوچرخه اعتراف کردند.
 این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف اموالي از قبيل يخچال فريزر،تلويزيون ال اي دي، ضبط خودرو ، سيم مسي ، آهن آلات ، انواع آچار ، موتور سيکلت مسروقه از مخفيگاه سارقان،گفت: متهمان در تحقيقات فني و بازجويي هاي صورت گرفته توسط عوامل دايره تجسس کلانتري12و پس از مشاهده دلائل و مدارك موجود، به ارتكاب سرقت هاي انتسابي از منازل در سطح شهرستان همدان اعتراف کردند.
سردار امیری با بيان اين مطلب که سارقان افرادي معتاد و سابقه دار با جرائم مشابه مي باشند، گفت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامي استان گفت: سارقان معمولاً منازلي را براي سرقت انتخاب مي كنند كه از ساختمان هاي ديگر دورتر، فاقد حفاظ و داراي ساكنان كم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه اي را در آن شناسايي كرده باشند و بر اساس شناسايي قبلي آن ها ، دسترسي به راه‌هاي فرار در آن بيشتر باشد.
سردار امیری در پایان از شهروندان خواست: با مدنظر قرار دادن تمامي جوانب پيشگيري از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند تا نسبت به دستگيري مجرمان اقدام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن