Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جریمه روزانه ۲۰۰ خودروی غیر بومی در همدان

جریمه روزانه ۲۰۰ خودروی غیر بومی در همدان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که روزانه به طور معمول بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی با پلاک غیربومی براساس محدودیت های ترددی مصوب ستاد ملی کرونا، در سطح این شهرستان اعمال قانون می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی افزود: بیشتر خودروهای غیربومی موجود در شهرستان همدان دارای پلاک استان خوزستان هستند و پس از آن خودورهای با پلاک انتظامی استان تهران دارای بیشترین تردد در این شهرستان هستند.
وی اظهار داشت: عمده تردد این خودروها در مسیرها و اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان همدان شامل محدوده آرامگاه بوعلی سینا، باباطاهر، گنجنامه، بلوار ارم و دیگر اماکن گردشگری منطقه است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه با توجه به بهبودی نسبی اوضاع شهرستان در خصوص وضعیت همه گیری کرونا، افزود: حضور و اسکان مسافران(برپا کردن چادر) در مناطق گردشگری این شهرستان افزایش یافته که البته براساس مصوبات ستاد ملی کرونا از برپایی چادر و اسکان مسافر در داخل شهر، پارک ها و همچنین محدوده میدان آرامگاه باباطاهر جلوگیری می شود.
سرهنگ جمالی ادامه داد: پس از اعمال این محدودیت ها و جلوگیری از برپا کردن چادر در بوستان‌ها و محدوده اماکن تفریحی، مسافران غیربومی به سمت اسکان در منازل اجرایی(سوئیت های اجرایی) و حتی در برخی از هتل ها رفته اند.
به گفته وی، عوامل پلیس راهور از حدود ۲ هفته پیش با حساسیت و جدیت بیشتری اقدام به جلوگیری از تردد خودرهای با پلاک غیر بومی و اعمال قانون با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفان می کنند.
فرماندار همدان نیز در همین رابطه از ممنوعیت ورود مسافران از مناطق با وضعیت قرمز کرونایی به این شهرستان خبر داد و گفت: فصل گردشگری همدان آغاز شده اما چاره ای جز ایجاد محدودیت برای حفظ سلامت عمومی مردم نداریم.
محمدعلی محمدی افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری و اعلام وضعیت هشدار قرمز در بسیاری از شهرستانها، با هدف جلوگیری از شکل گیری موج پنجم بیماری در مرکز استان الزامات و محدودیت های کرونایی با جدیت بیشتری اعمال خواهد شد.
وی با بیان اینکه ورود مسافران از شهرهای قرمز کرونایی به همدان ممنوع است، افزود: هر ساله در همدان شاهد سفرهای قابل توج گردشگران به ویژه از استانهای جنوبی هستیم که در شرایط فعلی چاره ای جز جلوگیری و ایجاد محدودیت نداریم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن