Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث مصرف مواد مخدر جان ۱۱۱ نفر را در همدان گرفت

مصرف مواد مخدر جان ۱۱۱ نفر را در همدان گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ۱۱۱ نفر در سال گذشته به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸، ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آرتین کمالی بیان کرد: فوتی های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته نسبت به سال ۹۸ در کشور بیش از ۳.۷ درصد اعلام شده است.
وی با یادآوری اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۰۹ نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر در استان همدان جان باختند افزود: چهار استان غربی رتبه های بالا را در زمینه مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر به خود اختصاص دادند و استان همدان در این زمینه رتبه ۱۳ کشور را دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار داشت: از نظر زمانی بیشترین میزان فوت معتادان در فصل زمستان رخ داده است و از نظر تفکیک مواد مخدر بیشترین علت مرگ، مصرف داروهای مواد مخدر در کنار موادمخدر بوده است.
کمالی ادامه داد: بیشترین میزان متوفیان از سوء مصرف مواد مخدر در استان همدان در گروه سن ۴۰ تا ۴۹ سال سپس ۳۰ تا ۳۹ و گروه ۲۵ تا ۳۰ قرار دارند و از نظر تحصیلات بیشترین آمار مرگ میر به ترتیب مربوط به افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم،سپس تحصیلات راهنمایی است و دارندگان مدرک فوق دیپلم کمترین میزان فوتی را دارند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اعتیاد به موادمخدر را یک نوع بیماری دانست که بر اثر ناآگاهی و توسط شخص معتاد به وجود آمده و در اثر مصرف موادمخدر مکانیزم‌های حیاتی بدن از تعادل طبیعی خارج می‌شود.
کمالی یکی از عوامل موثر در مرگ معتادان را مواد افزودنی غیرمجاز مورد استفاده در موادمخدر دانست و گفت: گرایش مجدد به سمت مصرف مواد افیونی توسط افرادی که پیشتر ترک کرده بودند نیز می تواند سبب مرگ آنها شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن