Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث غرق شدن سه نفر در همدان

غرق شدن سه نفر در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های رزن، تویسرکان و نهاوند بر اثر غرق شدگی جان باختند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آرتین کمالی بیان کرد: سانحه نخست مربوط به مرد ۴۵ ساله ای است که هنگام شنا در باغ دوست خود واقع در تویسرکان غرق شد.
وی اضافه کرد: همچنین جوان ۲۴ ساله ای در سد «سنگر» واقع در قروه درجزین از توابع شهرستان رزن به همراه دوستانش در حال شنا بود که غرق شد و جان باخت.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: شامگاه شنبه هفته جاری نیز جوان ۱۸ ساله به همراه دوستانش در گاماسیاب نهاوند در حال شنا بود که به علت نداشتن مهارت و قرار گرفتن در محل عمیق غرق شد.
کمالی اظهار داشت: سه ماهه نخست امسال چهار مرد بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان همدان جان باختند افزود: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شود و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه های آن راه پیدا کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان نیز چندی پیش از عموم مردم و گردشگران خواست به صورت جدی از شنا در رودخانه ها و آب پشت سدهای استان پرهیز کنند.
«منصور ستوده» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب های سطحی استان همدان، با توجه به سردی آب سبب اختلال در شریان خونی و انقباض رگ های بدن شده که پس از ورود به داخل آب فرد تعادل خود را از دست می دهد و غرق می شود.
وی با تاکید بر ممنوعیت شنا در حاشیه سدها و بندهای انحرافی، اظهار داشت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.
وی با بیان اینکه وضعیت آب پشت سد کاملا با شرایط استخر و دریا برای شنا متفاوت است، افزود: در دریا هر چه پیش می‌روی، سطح آن گودتر می‌شود اما در سد اینگونه نیست و کف آن ممکن است گل و لای و برآمدگی و فرورفتگی باشد و همین عامل خطری جدی برای شناگر محسوب می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن