Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث بارندگی در همدان تصادفات را دو برابر کرد

بارندگی در همدان تصادفات را دو برابر کرد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بارش باران و لغزندگی سطح جاده روز گذشته سبب افزایش ۲ برابری سوانح رانندگی درون شهری در این شهرستان شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه ۴۵ سانحه رانندگی در معابر درون شهری شهرستان همدان رخ می دهد که با بارش باران عصرگاهی این آمار با ۲ برابر افزایش به ۹۰ سانحه افزایش یافت.
وی با بیان اینکه همه تصادفات روز گذشته خسارتی بودند اضافه کرد: همچنین در بلوار فرودگاه (سردار شهید همدانی) یک دستگاه تریلر به علت لغزندگی جاده واژگون و این سانحه سبب کندی تردد خودروهای عبوری به سمت جاده تهران به مدت ۲ ساعت شد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: به طور حتم شرایط رانندگی هنگام بارندگی و لغزندگی جاده متفاوت بوده و با توجه به خیس و لغزنده بودن سطح جاده و عملکرد ضعیف و دیرهنگام ترمز باید با سرعت مطمئنه تردد کرد.
سرهنگ جمالی اضافه کرد: با توجه به چرب بودن سطح جاده ناشی از روغن و بنزین به جا مانده از خودروها، بنابراین در نخستین بارندگی شاهد جریان یافتن مواد چرب در سطح جاده بوده که در این شرایط رانندگی به ویژه با سرعت غیرمطمئنه بسیار خطرآفرین است.
وی گفت: یکی از مولفه های بازدارنده و تاثیرگذار در کاهش سوانح و نظم دهی به تردد خودروها، خط کشی معابر است که در این زمینه نیازمند همکاری شهرداری همدان برای سامان دادن به وضعیت خط کشی کنونی هستیم.
رییس پلیس راهور شهرستان همدان از کاهش تردد خودروها با پلاک های غیر بومی در شهر همدان خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح برخورد با خودروهای غیر بومی در راستای اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا شاهد کاهش چشمگیر تردد این خودروها در شهر هستیم.
سرهنگ جمالی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان در اجرای این طرح، آمارها موید کاهش چشمگیر تردد خودروهای غیر بومی در سطح شهرستان همدان نسبت به هفته گذشته است.
وی با تاکید بر تداوم اجرای این طرح تا بهبود وضعیت شهرستان گفت: برای خودروهای متخلف که نسبت به اجرای محدودیت ها بی تفاوت هستند و محدودیت های اعمال شده را رعایت نکنند، اعمال قانون های لازم صورت می گیرد./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن