Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث پلیس حاملان سلاح‌های سرد را دستگیر کند

پلیس حاملان سلاح‌های سرد را دستگیر کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت که مطابق  قانون، نیروی انتظامی باید با حاملان قمه، قداره و پنجه بوکس برخورد جدی کرده و آنها را بازداشت کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسن خانجانی موقر در جلسه تعاملی با رییس پلیس پیشگیری و رؤسای پلیس های تخصصی ها و کلانتری های استان همدان، گفت: مطابق قانون حمل سلاح های سرد از جمله قمه، قداره و پنجه بوکس جرم است و فرد مجرم باید بازداشت شود.
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی این اجازه را دارد که حاملان سلاح سرد(قمه) را بازداشت کند و اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به اوباش را ندهد. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: اگر از همان ابتدای امر با اراذل و اوباش نوپدیدی که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در جامعه و برهم زدن امنیت و آسایش مردم هستند با قاطعیت برخورد شود، آنان فکر قمه کشی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در سر نمی پرورانند.
خانجانی موقر ادامه داد: رفتن به سمت دادرسی الکترونیکی و بهره گیری از فناوری روز از ابتدای تشکیل پرونده در کلانتری ها همتی بلند می خواهد که در حال حاضر گام نخست آن برداشته شده است.
وی تصریح کرد: دادرسی الکترونیکی موجب تسریع روند رسیدگی و خدمت رسانی بهتر به مردم در حوزه های مختلف انتظامی و قضایی می شود. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: این امر مستلزم تجهیز کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی به وسایل مورد نیاز و فنی است. 
خانجانی موقر همچنین افزود: درخصوص برخی پرونده ها از جمله مفقودی کارت های شناسایی و مواردی از این قبیل لازم است مردم در وهله اول به دستگاه مربوطه مراجعه کنند و ادارات هم مؤظف به خدمت رسانی به همشهریان در این گونه موارد هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه آموزش ضابطین خاص و ضابطین عام به منظور اجرای کامل قانون به صورت مستمر و متمرکز باید دنبال شود، افزود: با هدف تسریع در رسیدگی نهایی به پرونده های مرتبط با امنیت اقتصادی ضروری است تا هرچه سریعتر استقرار پلیس اجرای احکام قاچاق در دادسراها نیز تعیین تکلیف شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن