Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث هشدار درباره افزایش تلفات گازگرفتگی در همدان

هشدار درباره افزایش تلفات گازگرفتگی در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با سردتر شدن هوا، درباره افزایش آمار تلفات مسمومیت با گاز در این ایام هشدار داد و بر لزوم استفاده درست از سیستم های گرمایشی تأکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی، آرتین کمالی با تاکید بر اینکه بیشتر مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در نیمه دوم سال و به ویژه در فصل زمستان رخ می‌دهد اظهار کرد: مردم با رعایت نکات ایمنی و دقت در نصب و بکارگیری سیستم‌های گرمایشی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود در هفت ماهه سال جاری ۱۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج نفر بوده و افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اعلام اینکه روز گذشته نیز دو نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهرستان همدان جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: گاز زغال گازی است بی بو، بی رنگ، بی مزه و سبک تر از هوا، این گاز بسیار سمی و مرگ آور است.

وی با بیان اینکه غلظت نیم تا یک درصد آن در هوای تنفسی در مدت ۱۵ دقیقه باعث مرگ می‌شود علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونوکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

کمالی بیان کرد: کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله‌ مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می‌تواند منجر به نشت و نشر گاز و مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن